My Blog List

Translate

  • PANAS

    Friday 21 September 2018

    Polis Maut Jatuh Longkang



    ANGGOTA polis maut apabila terjatuh ke dalam longkang selepas kereta dipandunya hilang kawalan sebelum terbabas di bahu jalan di Taman Shenji, Siniawan, Bau, hari ini. 

    Mangsa, Marekan Sobet, 56, yang berasal dari Kampung Buso, disahkan meninggal dunia di tempat kejadian. Sumber berkata, selepas kereta Perodua Myvi dipandunya terbabas, mangsa sempat keluar dari kenderaannya dalam kejadian 7.30 pagi itu.

    Bagaimanapun, sejurus keluar mangsa tiba-tiba rebah lalu terjatuh ke dalam longkang sedalam dua meter.  “Anggota paramedik dari Hospital Bau yang tiba di tempat kejadian mengesahkan mangsa meninggal dunia, namun puncanya masih belum dipastikan,” katanya.

    Sementara itu, jurucakap Pusat Gerakan Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Sarawak berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan pada 7.34 pagi.

    Katanya, enam anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Bau yang disertai sebuah kenderaan EMRS dikejarkan ke lokasi kejadian.

    “Setibanya di lokasi, didapati seorang lelaki terbaring tidak sedarkan diri di dalam longkang dan anggota kami menggunakan ‘scoop stretcher’ untuk mengambilnya. “Mayat mangsa kemudiannya diserahkan kepada polis untuk tindakan lanjut,” katanya.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Polis Maut Jatuh Longkang Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top