My Blog List

Translate

  • PANAS

    Friday 21 September 2018

    Seksi Sangat Ke Dress Ni...?



    PELAKON Jasmine Suraya Chin, 28, mempertahankan tindakannya memuat naik gambar yang dianggap seksi oleh sebahagian peminat di laman sosial Instagram sehingga mendapat kecaman netizen, baru-baru ini. Jasmine yang turut membintangi filem Paskal berkata, dia tidak melihat apa yang dibuat itu salah kerana ia bukanlah keterlaluan. 

    “Ketika itu saya hadir ke majlis pelancaran sebuah majalah dari Perancis yang diedarkan untuk pasaran tempatan. Mereka mengadakan majlis secara besar-besaran dan ramai tetamu yang datang. Saya pula mengenakan satu dress yang dirasakan menarik dan ambil gambar.

    “Pada saya dress ini sangat elegan dan tak nampak seksi dan ambil keputusan muat naik sebanyak tiga keping di Instagram,” katanya.

    Paparan gambar itu menarik perhatian netizen apabila ada yang mengecamnya, namun ada juga yang menyokong. “Memang kelakar apabila ada dua kelompok peminat ‘berperang’ di Instagram saya. Paling menariknya, yang menyokong saya pula banyak kaum wanita.

    “Mereka bersikap terbuka kerana ini hak saya untuk berpakaian. Saya tak kisah jika sesiapa nak berfikiran kotor, tapi tapi janganlah memalukan diri sendiri sanggup tulis komen lucah di Instagram saya. Sekali lagi saya tegaskan, saya tiada niat apa-apa ketika memuat naik gambar itu. Yang terlintas di fikiran hanyalah gambar ini sangat menarik,” katanya.

    Menurut Jasmine, secara kasar gambar itu mungkin nampak seksi tetapi ada juga menganggap seksi yang elegan apabila dirujuk kepada beberapa pihak. “Bagi saya ia menunjukkan perwatakan saya sebagai artis. Saya boleh berpakaian seksi, berpakaian korporat, berpakaian kebaya dan banyak lagi seperti yang pernah dimuat naik di Instagram.

    “Saya tak mengguris hati orang dengan gambar itu. Lagipun ini adalah Instagram saya. Sebagai artis, saya kena sesuaikan diri dengan majlis. Ini satu acara yang besar, urban dan meriah. Ia tak keterlaluan dan melampaui batas pun. Dress ini pun dibeli dari sebuah gedung pakaian di negara kita,” katanya. Jasmine kesal dengan sikap masyarakat yang cepat sangat menghakimi sesuatu terutama golongan muda.

    “Ini acara yang bagus dan sebagai penghargaan saya muat naik gambarnya di Instagram. Selepas berbincang dengan beberapa pihak, saya buat keputusan tak padam gambar ini.

    “Apa salah saya muat naik gambar ini sehinggakan ada yang sentuh soal agama. Mungkin ada yang masih belum tahu yang saya bukan muslim.

    “Saya sebenarnya tak nak panjangkan lagi isu ini. Saya tak perlu nak rasa ralat kerana berpegang pada pendapat, ia bukan keterlaluan. Ibu saya sendiri tak marah dengan apa yang ditampilkan kerana dia faham karier saya,” katanya.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Seksi Sangat Ke Dress Ni...? Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top