My Blog List

Translate

  • PANAS

    Tuesday 27 February 2018

    Kami Cuba Untuk Rampas Pulau Pinang Dari Tangan DAP



    Tahun ini menyaksikan DAP sudah menguasai Pulau Pinang selama dua penggal dengan Lim Guan Eng kekal menjadi Ketua Menteri sejak 2008. Tidak ada sesiapa dapat menyangkal bahawa sejak DAP menguasai Pulau Pinang, mereka telah melakukan begitu banyak kerosakan alam sekitar yang menyaksikan begitu banyak kes tanah runtuh mahupun banjir di negeri berkenaan.

    Tidak kurang juga, kerajaan DAP hari ini telah melakukan begitu banyak penyelewengan dan yang terbaru, penyelewengan wang kerajaan negeri terhadap pembinaan terowong dasar laut yang sehingga kini tidak nampak bayangnya. Lebih teruk lagi, hampir kesemua tanah milik kerajaan telah dijual kepada pihak luar termasuklah kepada rakyat Singapura atas alasan pembangunan.

    Hal ini menjadikan negeri Pulau Pinang seperti tidak keruan dan lebih memburukkan keadaan, rakyat Pulau Pinang juga seolah-olah sudah hilang hak untuk bersuara bagi membantah apa yang dilakukan oleh kerajaan DAP Pulau Pinang.

    Melihat akan keadaan yang semakin parah ini, MCA menerusi Presidennya, Datuk Seri Liow Tiong Lai meletakkan sasaran untuk memenangi kesemua kerusi yang mereka bakal tandingi bagi membolehkan Barisan Nasional merampas semula Pulau Pinang.

    Usaha ini tidak dilakukan secara bersendirian oleh MCA. Sebaliknya, usaha akan digembeling bersama-sama UMNO dan Gerakan bagi membolehkan kerajaan DAP Pulau Pinang ditumbangkan dan mengembalikan semula hak rakyat yang dirampas secara kejam oleh kerajaan DAP yang diketuai Lim Guan Eng.

    Untuk ini, MCA bakal meletakkan calon muda dan berkebolehan di semua kerusi yang bakal mereka tandingi. Calon-calon ini terdiri dari pelbagai latar belakang akedemik yang diyakini mampu untuk menjadi wakil dan suara rakyat samada di Sidang DUN mahupun di Sidang Parlimen kelak.

    Paling utama, MCA sendiri telah menerapkan kepada kesemua bakal-bakal calon mereka untuk berkhidmat kepada rakyat tanpa mengira apa jua latar belakang agama, kaum dan idealogi politik. Asas yang paling dititik beratkan adalah kemampuan seseorang calon itu berkhidmat kepada rakyat dan bukannya memenuhkan kantung sendiri seperti mana yang dilakukan oleh kerajaan DAP hari ini.

    Oleh yang demikian, Datuk Seri Liow Tiong Lai berkeyakinan bahawa MCA dengan kerjasama rakan-rakan parti komponen yang lain seperti UMNO dan Gerakan, merealisasikan harapan untuk merampas semula Pulau Pinang dari tangan DAP.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Kami Cuba Untuk Rampas Pulau Pinang Dari Tangan DAP Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top