My Blog List

Translate

  • PANAS

    Tuesday 27 February 2018

    Maut Terkena Renjatan Elektrik



    PEKERJA kimpalan maut selepas terkena renjatan elektrik ketika memasang atap aluminium di restoran di Jalan Dato Mohd Musa, Kota Samarahan, semalam. 

    Kejadian 4.45 petang itu menyebabkan Zaini Achang, 55, meninggal dunia di lokasi kejadian. Ketua Polis Daerah Samarahan Deputi Superintendan Lee Chong Chern berkata, mangsa dikatakan memanjat tangga untuk mengimpal atap aluminium yang dipasang di luar premis.

    Menurutnya, ketika kerja mengimpal dilakukan, mangsa tiba-tiba rebah sebelum tersangkut pada tiang sambungan atap berkenaan selepas terkena renjatan elektrik. "Orang awam yang menyaksikan kejadian kemudian segera memaklumkan kepada pemilik kedai untuk mematikan aliran elektrik. 

    "Mangsa kemudiannya diturunkan dan sepasukan pegawai perubatan dipanggil ke lokasi kejadian untuk pemeriksaan lanjut," katanya ketika dihubungi.

    Beliau berkata, mangsa bagaimanapun disahkan meninggal dunia di lokasi kejadian sebelum mayat dibawa ke Hospital Umum Sarawak (HUS) di Kuching untuk bedah siasat. Katanya, bedah siasat yang selesai dijalankan malam tadi mengesahkan mangsa maut akibat renjatan elektrik dan kes diklasifikasikan sebagai mati mengejut.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Maut Terkena Renjatan Elektrik Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top