My Blog List

Translate

  • PANAS

    Tuesday 27 February 2018

    Samsung Lancar Galaxy S9, Galaxy S9+



    Samsung bakal memasarkan Galaxy S9 dan S9+ bermula 16 Mac ini pada harga bermula RM3,299. Presiden Samsung Malaysia Electronics (Samsung) Yoonsoo Kim berkata, Malaysia antara negara terawal menerima dua telefon pintar yang menjadi sebutan pengguna. 

    “Kami mahu Malaysia kekal sebagai negara yang peka gajet dan Samsung Galaxy S9 dan Galaxy S9+ menjadi produk paling sesuai,” katanya. 

    Tiga warna ditawarkan iaitu hitam, biru dan ungu. Samsung Galaxy S9 dan Galaxy S9+ dijual pada harga antara RM3,299 dan RM4,399. Storan ditawarkan bermula 64GB hingga 256GB. Pratempahan bermula 1 Mac ini.

    Kali ini, Samsung Galaxy S9 dan Galaxy S9+ datang dengan emoji AR yang lebih realistik malah pengguna boleh mencipta emoji dengan wajah sendiri. Samsung Galaxy S9 dan Galaxy S9+ datang dengan sistem audio hasil kerjasama dengan AKG dan Dolby Atmos yang membawa audio lebih kuat tanpa pembesar suara tambahan.

    Galaxy S9 mempunyai skrin 5.8 inci QuadHD+ curved super AMOLED 18.5:9 manakala, Galaxy S9+ pula 6.2 inci dengan format sama.

    Kedua-dua model terbabit juga dilengkapi kamera dengan sistem yang membezakan terang atau gelap serta merubah apertur f2.4 kepada f1.5 pada keadaan gelap. Samsung Galaxy S9 dan Galaxy S9+ turut datang dengan Super Slo Mo 960fps.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Samsung Lancar Galaxy S9, Galaxy S9+ Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top