My Blog List

Translate

  • PANAS

    Thursday 8 February 2018

    Rafizi Ikon Penipu Dan Pembohong Kelahiran Pembangkang



    Sejak 2007, negara terpaksa berhadapan dengan seorang anak Melayu yang juga bekas pelajar Kolej Melayu Kuala Kangsar yang hari in imenjadi Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli. Jika kita berhadapan dengan seorang yang hebat dan mampu untuk memimpin negara, mungkin ianya bukanlah satu masalah yang besar.

    Hakikatnya, sejak namanya diumumkan antara calon utama PKR bagi kerusi Parlimen Pandan pada 2007, satu persatu fitnah dan pembohongan dilakukan oleh Rafizi. Dia semakin hebat berbohong apabila tempoh kempen pada 2008 dan 2013 yang menyaksikan dia begitu berani menaburkan fitnah terhadap kepimpinan negara termasuk isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansur.

    Bukan satu, malah lebih 10 kes membabitkan dirinya kini sedang menunggu untuk dibicarakan. Menariknya, kesemua kes ini melibatkan kenyataan berbohongnya yang disebarkan menerusi media massa dan media alternatif. Rafizi dilihat langsung tidak kisah untuk berhadapan dengan semua itu kerana apa yang diperhatikan, sehingga hari ini dia masih sibuk untuk berbohong.

    Bukan sedikit kerosakan yang dibuat oleh Rafizi. Semua agensi kerajaan seperti Felda, JAKIM, Tabung Haji, 1MDB dan banyak lagi, semua telah merasai bagaimana teruknya agensi-agensi ini difitnah. Paling teruk terjejas adalah 1MDB dan Tabung Haji yang dikatakan menjadi sasaran utama Rafizi sejak berjaya mengekalkan kerusi Parlimen Pandan.

    Nampaknya, Rafizi sendiri sudah lupa akan hukum hakam agama yang mana secara terang-terangan agama Islam itu sendiri mengutuk keras sikap suka berbohong dan memfitnah, satu amalan yang amat disukai oleh Syaitan dan diikuti oleh Rafizi.

    Inilah rupanya ikon pembangkang hari ini. Dia memang layak dijulang dan dicatatkan dalam sejarah sebagai manusia paling banyak berbohong dan memfitnah di Malaysia. Malah, dia juga paling layak ditabalkan sebagai ikon yang perlu dijauhi dan dibenci diatas sikapnya yang cukup suka berbohong dan memftnah.

    Sekalung tahniah buat Rafizi kerana akhirnya bakal "bercuti" selama 30 bulan di penjara sekiranya rayuannya gagal. Bukan senang untuk bercuti seperti itu yang mana segala kos penginapan, makan dan minum di bayar khas oleh kerajaan. Selamat bercuti Mohd Rafizi Ramli

    * Artikel ini diterbitkan pada 8 Februari 2018
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Rafizi Ikon Penipu Dan Pembohong Kelahiran Pembangkang Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top