My Blog List

Translate

  • PANAS

    Sunday 19 April 2015

    FITNAH TERHADAP TERENGGANU TRANSFORMASI BARU (TTB)

    Sekeping gambar yang menunjukkan keghairahan seorang pengunjung menari bersama penyanyi jemputan kini sedang tersebar di laman Facebook dan di katakan berlaku di sebuah Majlis penutup Pekan Budaya Marang, di Pantai Kelulut, Marang Terengganu baru-baru ini.

    Penulis berkesempatan untuk bertanya terus wakil Terengganu Transformasi Baru (TTB) tentang perkara ini. Beliau mengakui karnival ini memang benar di adakan di lokasi berkenaan. Tetapi semua ini tidak ada kena mengena dengan penganjuran malah hiburan sebegini tidak pernah di beritahu kepada Kerajaan Negeri Terengganu malah ianya jelas bukan anjuran Terengganu Transformasi Baru (TTB).

    Tindakan Penganjur yang secara sesuka hati mengadakan segmen sebegini jelasnya begitu di sesali malah ianya terkait dengan TTB, sebuah badan NGO yang mengurus dan mengendalikan kebajikan rakyat di Negeri Terengganu. Jelasnya lagi, ianya jelas seolah-olah menghina hukum Takzir yang kini di laksanakan di Terengganu tambahan pula lokasi berkenaan di dalam jagaan Dato Seri Abdul Hadi Awang, Presiden PAS itu sendiri. Beliau juga mempersoalkan bagaimana perkara ini boleh terlepas pandang dan beliau akan menyiasat sendiri perkara ini untuk membetulkan semula persepsi masyarakat terhadap TTB.

    sumber

    JSJM
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: FITNAH TERHADAP TERENGGANU TRANSFORMASI BARU (TTB) Rating: 5 Reviewed By: Samurai Biru
    Scroll to Top