My Blog List

Translate

  • PANAS

    Sunday 26 April 2015

    PETUGAS SPR MENYEBELAHI PAS DI ROMPIN???

    Penulis sempat bertemu dengan pemantau kempen dari Suruhanjaya Pilihanraya di Rompin semalam. Pada asalnya penulis hanya ingi mengetahui dari beliau pandangan peribadinya tentang perjalanan kempen pilihanraya kecil P091 Parlimen Rompin. Tetapi apa yang penulis dengar dan lihat begitu mengejutkan.

    Ayat beliau memang mengejutkan. "Adakah kamu menyokong kerajaan melaksanakan GST? jika kamu menyokong sememangnya kamu bodoh. Tengok PAS, mereka begitu berani mahu menhgahpuskan GST. Ini yang patut kerajaan lakukan. Tun sendiri pun nak menghapuskan GST. Yang ada rakyat jadi dungu sangat kenapa?" Melihatkan kepada situasi ini, penulis menyucuk jarum lebih rapat lagi. "bukankah bro bertugas dalam agensi kerajaan. Jadi kenapa menghentam kerajaan?". Sperti di jangka, jawapan klise dari penyokong pembangkang "sebab kerajaan zalim merampas harta rakyat"

    Jadi jelas di sini kenapa kerajaan sekarang semakin lemah. Semuuanya angkara penjawat awam yang lupa daratan. Mereka lupa gaji yang di terima adalah dari pembayaran kerajaan yang memerintah. Mereka lupa hasil titik peluh mereka di nilai kerajaan melalui bonus dan dengan hasl itu lah menyara keluarga. Mereka juga lupa bahawa merekalah cermin bagi kerajaan. Bagi penulis, kerajaan harus melakukan sesuatu dalam mebendung anasir sebegini dari terus membiak. Jika penjawat awam sendiri memperlekehkan kerajaan, apa lagi yang tinggal pada kerajaan dan siapa lagi yang mahu menyokong setiap dasar yang di tetapkan oleh kerajaan......

    JSJM
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    1 comments:

    Item Reviewed: PETUGAS SPR MENYEBELAHI PAS DI ROMPIN??? Rating: 5 Reviewed By: Samurai Biru
    Scroll to Top