My Blog List

Translate

  • PANAS

    Sunday 19 April 2015

    ROMPIN - PAS SUKAR MENANG

    Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Nasrudin Hassan Tantawi semalam mengakui adalah sesuatu yang amat sukar tapi tidak mustahil bagi PAS untuk memenangi Pilihanraya Kecil Parlimen Rompin berikutan kawasan ini adalah kubu kuat UMNO dan Barisan Nasional sejak sekian lama. Beliau menegaskan keputusan pilihanraya yang lepas jelas menunjukkan majoriti yang di terima oleh calon daripada Barisan Nasional semakin bertambah dan beliau berpendapat agak sukar PAS mampu menang di kawasan berkenaan. Walaubagaimana pun beliau yakin dengan kerja keras dan usaha bersepadu, kerusi ini mampu di tawan.

    Pada masa yang sama, PAS Pahang telah mengemukakan 4 nama calon kepada Majlis Syura bagi menghadapi pilihanraya ini. Perkara ini di sahkan oleh Naib Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man dengan mengatakan calon yang di pilih nanti lebih mesra rakyat memandangkan Barisan Nasional meletakkan calon yang tidak asing lagi di kawasan berkenaan. Beliau juga menambah, kemampuan PAS akan di uji sepenuhnya memandangkan kawasan ini adalah kubu kuat UMNO dan Barisan Nasional sejak sekian lama. Beliau juga menegaskan, Parti Keadilan Rakyat (PKR) tidak akan meletakkan sebarang calon untuk Pilihanraya Kecil ini memandangkan keseluruhan Jentera PKR juga sedang bersiap sedia menghadapi Pilihanraya Kecil Parlimen Permatang Pauh.

    Cuma yang agak menyedihkan, bahan kempen PAS pada kali ini lebih menjurus kepada isu-isu yang timbul di Rancangan Perumahan Felda dan Isu Cukai GST yang pada pemerhatian penulis ianya akan terus di manipulasikan PAS bagi meraih undi dan seterusnya memupuk rasa kurang senang rakyat kepada kerajaan, modus operandi yang sama dalam mengalih sokongan rakyat. Apapun Penulis percaya, rakyat di Rompin kekall setia dengan Barisan Nasional setelah kemajuan yang di kecapi sejak hampir 25 tahun yang lampau.


    JSJM
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: ROMPIN - PAS SUKAR MENANG Rating: 5 Reviewed By: Samurai Biru
    Scroll to Top