My Blog List

Translate

  • PANAS

    Sunday 26 April 2015

    HALANGAN KEMENANGAN BARISAN NASIONAL DI ROMPIN

    Kesempatan Penulis meninjau beberapa pusat gerakan Barisan Nasional di sini menerima satu maklumat yang agak mengejutkan. Usaha murni petugas bilik gerakan yang juga ahli Wanita UMNO Malaysia wajar di beri pujian dan perlu perhatian yang lebih dari semua jentera Barisan Nasional yang ada di sini.

    Menurut kajian rambang yang beliau jalankan di sini, polar pengundi di kawasan Rompin pada Pilihanraya umum yang lalu menunjukkan tida masalah bagi Barisan Nasional memenangi di saluran satu dan dua. Masalah utama yang timbul di masa kemenangan besar AllahyarhamTan Sri Jamaluddin Jarjis lepas ialah di saluran tiga dan empat dimana saluran tiga mewakili golongan muda dan saluran empat untuk golongan pengundi luar.

    Sesuatu perlu di lakukan oleh jentera Pemuda dan Puteri bagi membendung trend pengundi sebegini. Jika di lihat statstik yang di tunjukkan oleh petugas berkenaan, penilakan golongan muda pada calon Barisan Nasional jelas semakin besar jurangnya. Jadi untuk tidak lagi melihat jurang berkenaan semakin melebar, gerak kerja tersusun dan komprehensif harus di mulakan dalam mendekati golongan berkenaan. Semoga kajian yang di lakukan oleh petugas berkenaan dan pemberitahuan penulis di atas corak pengundi muda di kawasan ini harus di pandang dengan lebih serius dan di tangani dengan penuh berhemah.


    JSJM
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: HALANGAN KEMENANGAN BARISAN NASIONAL DI ROMPIN Rating: 5 Reviewed By: Samurai Biru
    Scroll to Top