My Blog List

Translate

  • PANAS

    Sunday 19 April 2015

    KITARAN HIDUP KELUARGA "NYAMUK"

    Seperti kita sedia maklum Pilihanraya Kecil Parlimen Permatang Pauh akan mengambil tempat pada awal bulan Mei ini nanti. Kerusi (kerusi lagi ye tak) ini kosong setelah penyandangnya, Dato Seri Anwar Ibrahim telah di jatuhkan hukuman penjara 5 tahun atas kesalahan meliwat.

    Jika di lihat pada trend Anwar, dia seolah-olah tidak mempercayai orang lain bagi menyelamatkan kerusi khas beliau di Parlimen. Jika sesuatu terjadi pada dia, kerusi ini akan di serahkan pada Datin Seri Wan Azizah. Jika tidak isterinya, untuk anaknya. Maka begitulah berulang-ulang kali proses "recycle" yang Anwar buat untuk Parti Keadilan Rakyat (PKR). Proses ini samalah seperti proses kehidupan nyamuk seperti yang di dakwa Wan A
    zizah yang menyerang Anwar di penjara.

    Lebih pelik, para penyokong dan pendokongnya mempercayai apa sahaja tindakan Anwar walaupun tidak mustahil dia akan mewariskan kerusi Permatang Pauh kepada anak, menantu malah tidak mustahil di wariskan juga kepada cucu dan cicit dia. Yang terus terinaya adalah masyarakat Permatang Pauh. Meminjam kata-kata menteri Pasir 2 butir dalam cerita Laksamana DoReMi..."adaka patuit? Akai tadak..."

    JSJM
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: KITARAN HIDUP KELUARGA "NYAMUK" Rating: 5 Reviewed By: Samurai Biru
    Scroll to Top