My Blog List

Translate

  • PANAS

    Wednesday 29 April 2015

    PERMATANG PAUH - PROJEK PEMUDA MENUNJUK JAGUH

    Kempen Pilihanraya Kecil P044 Parlimen Permatang Pauh kini sedang hangat berjalan. Rata-rata posting di laman sosial Facebook bercerita tentang keadaan yang berlaku di sana. Penulis perhatikan, calon Barisan Nasional, Suhaimi Sabudin mendapat sokongan padu pelbagai pihak di sana. Syukur, semua ini menampakkan kesepakatan kesemua jentera pilihanraya Barisan Nasional menentang calon recycle Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail.

    Dalam kerancakkan kempen kali ini, penulis jelas melihat betapa double standardnya layanan jentera Pemuda UMNO pada kempen kali ini. Bukan menzahirkan rasa dengki, tetapi layanan yang di terima Saudara Suhaimi jelas berbeza daripada layanan yang di terima oleh Datuk Hassan Arifin. Semua jentera dan Exco Pemuda di gerakkan ke Permatang Pauh dan secar tidak langsung meninggalkan kempen di Rompin di uruskan oleh Puteri dan Pergerakan Wanita, sesuatu yang tidak pernah berlaku sebelum ini.

    Mungkin ada benarnya kata-kata Ketua Pemuda MIC Pahang, Khairy Jamaluddin jelas memboikot calon di Rompin kerana mencalonkan orang vateran di sana, tidak seperti Permatang Pauh yang mencalonkan orang muda. Mungkin juga Pergerakan Pemuda UMNO "terlupa" Rompin juga memerlukan sentuhan Pemuda dalam urus kempen kali ini.Mungkin beliau terlupa, Rompin juga sedang menghadapi Pilihanraya kecil.

    Menerusi risik-risik penulis semalam, kebanyakan pergerakan Pemuda negeri mendapat pekeliling dari Pergerakan Pemuda Pusat mengenai gerak kerja kempen mereka di Rompin. Menurut sumber, memo berkenaan meminta ketua pergerakan Pemuda Negeri untuk turun membantu kempen hanya pada 3, 4 dan 5 haribulan Mei. Tidak perlu membuang masa terlalu lama di sana kerana kononnya di Rompin adalah kubu kuat Barisan Nasional. Jelas pertimbangan yang silap dan tidak masuk akal. Jadi seperti penulis pernah nyatakan sebelum ini, Pergerakan Pemuda UMNO di bawah Khairy Jamaluddin selaku Ketua Pemuda, Khairul Azwan Harun selaku Naib Ketua Pemuda dan barisan Exconya sudah jelas menunjukkan sikap biadab kepada Presiden UMNO dengan sikap mereka meminggirkan PRK di Rompin.

    JSJM
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: PERMATANG PAUH - PROJEK PEMUDA MENUNJUK JAGUH Rating: 5 Reviewed By: Samurai Biru
    Scroll to Top