My Blog List

Translate

  • PANAS

    Sunday 30 October 2016

    Bukti BERSIH Semakin Ditolak



    Nampaknya, gerakan menghasut yang dilakukan oleh Pengerusi BERSIH, Maria Chin Abdullah, semakin hari semakin merebak. Tidak cukup sekadar mengadakan konvoi di serata Semenanjung Malaysia, Maria cuba mengembangkan gerakan haramnya ini ke Sabah pula.

    Kelmarin, Polis Kota Marudu mengesahkan telah menahan Pengerusi Bersih 2.0, Maria Chin Abdullah kerana disyaki mengedarkan risalah kepada orang ramai di Pekan Langkon, kira-kira 131 kilometer dari Kota Kinabalu.

    Ketua Polis Daerah Kota Marudu, Superintendan Mohd. Izaan Abdullah berkata, Maria ditahan kira-kira pukul 1.45 tengah hari semalam sebelum dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Marudu untuk soal siasat.

    Tidak sukar untuk mengagak, risalah apa yang sedang diedarkan oleh Maria. Bukan satu rahsia lagi bagaimana Maria dan Ambiga sendiri tidak pernah menafikan bahawa mereka sememangnya menjalinkan hubungan baik dengan pengasas Sabah Sarawak Keluar Malaysia (SSKM), Doris Jones yang kini hidup merempat di London.

    Kerjasama BERSIH dengan beberapa pengkhianat seperti Jones, Clare Rewcastle Brown dan Georges Soros sudahpun didedahkan dalam kesemua media. Justeru, langkah Maria yang dilihat cukup biadab menyebarkan risalah menghasut rakyat menentang kerajaan, bukanlah satu perkara yang mengejutkan.

    Ini menjadikan, apa yang diperkatakan oleh ketua Gerakan Baju Merah, Datuk Seri Jamal Md Yunus yang mendakwa Maria dan BERSIH sebagai pengkhianat, cukup tepat sekali.

    Jika di Semenanjung, gerakan menghasutnya seolah-olah dibiarkan sahaja, namun, di Sabah, gerakan seumpama ini pantas diberi perhatian oleh Polis Sabah yang bertindak menahannya semasa dia sedang begitu sibuk menghasut penduduk Sabah.

    Sesungguhnya, gerakan biadab Maria ini perlu diibendung lebih awal. Langkah Polis negeri Sabah yang menahan Maria ini patut dicontohi oleh semua pihak. Paling utama, pihak berkuasa Sabah dan Sarawak seharusnya menggunakan hak kuasa eksekutif yang mereka ada dalam imigresen negeri untuk menyekat kemasukan manusia pengkhianat seperti Maria dan Ambiga.

    Ini penting supaya gerakan seumpama ini tidak mudah merebak dan tersebar dan sekaligus merosakkan perpaduan dan kesepakatan rakyat Malaysia. Nyata sekali, gerakan BERSIH dan Maria semakin ditolak oleh rakyat Malaysia yang berakal dan mempunyai semangat cintakan negara.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Bukti BERSIH Semakin Ditolak Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top