My Blog List

Translate

  • PANAS

    Sunday 30 October 2016

    Detik Penentuan, Kedah Atau Selangor?



    SAINGAN Liga Malaysia 2016 menutup tirai malam ini dengan aksi final Piala Malaysia yang menemukan juara bertahan, Selangor dan jagoan utara, Kedah. Berlangsung di Stadium Shah Alam dengan sepak mula pada pukul 9 malam sudah pasti enggan dilepaskan oleh puluhan ribu penyokong kedua-dua pasukan yang dahagakan kejayaan. 

    Skuad Gergasi Merah bimbingan K. Gunalan tekad mempertahankan kejuaraan sekali gus bergelar juara buat kali ke-34, manakala Helang Merah yang mendapat sentuhan Tan Cheng Hoe dalam misi membalas dendam apabila tewas pada final sama musim lalu.

    “Saya pernah memenangi piala ini sebanyak tiga kali sebagai pemain dan sekali sebagai jurulatih, namun saya akui saya akan lebih puas sekiranya dapat memenangi trofi ini sekali lagi ketika bergelar jurulatih,” ujar Gunalan.

    Cheng Hoe pula seolah-olah memberikan bayangan bahawa skuad kendaliannya tidak rela lagi dikecewakan oleh Selangor seperti edisi lalu.

    “Tahun lepas (pada aksi final Piala Malaysia) hujan lebat dan mungkin banyak menjejaskan corak permainan kita tetapi itu bukan alasan. Sepanjang seminggu (sesi) latihan, saya nampak para pemain menikmati motivasi tinggi dan diharapkan mereka dapat memberikan 100 peratus pada final nanti,” ujar Cheng Hoe.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Detik Penentuan, Kedah Atau Selangor? Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top