My Blog List

Translate

  • PANAS

    Tuesday 11 July 2017

    Aplikasi THiJARI 2.0 Lebih Menyeluruh



    Lembaga Tabung Haji (TH) memperkenalkan aplikasi terkininya, THiJARI 2.0 sebagai usaha untuk mempelbagaikan perkhidmatan interaktif dalam talian tanpa sempadan serta boleh dicapai pada bila-bila dan di mana saja. 

    Aplikasi terbaru itu kini menawarkan lebih banyak kemudahan bagi kegunaan pendeposit TH termasuk berkaitan haji, sekali gus memberikan manfaat kepada jemaah haji seluruh negara seperti semakan jadual penerbangan haji.

    Pengerusi TH Datuk Seri Abdul Azeez Abdul Rahim berkata, pihaknya terus mengambil langkah untuk menambah baik aplikasi THiJARI yang pertama kali diperkenalkan pada 2014 di mana THiJARI 2.0 adalah versi lengkap kepada versi sebelum ini.

    “Kami tidak menetapkan sebarang sasaran muat turun ketika ini namun percaya ia akan mendapat sambutan memandangkan jangkaan jumlah pengguna pintar di Malaysia yang meningkat sehingga 17.8 juta pada hujung tahun ini,” katanya pada majlis pelancaran THiJARI 2.0 di sini, semalam. 

    Hadir sama Pengarah Urusan Kumpulan dan Ketua Pegawai Eksekutif TH Datuk Seri Johan Abdullah. Aplikasi itu turut membolehkan pendeposit menyemak status pendaftaran dan tawaran haji serta mengemas kini urusan akaun pendeposit, pendaftaran dan semakan keahlian Kelab TaHa, informasi TH, direktori, berita terkini, promosi dan e-majalah.

    Beliau berkata, aplikasi itu juga menawarkan perkhidmatan baru iaitu MyQ TH di mana pelanggan dan pendeposit boleh mendapatkan nombor giliran secara dalam talian dan memilih cawangan TH berdekatan bagi membuat urusan di kaunter tanpa perlu menunggu untuk tempoh lama.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Aplikasi THiJARI 2.0 Lebih Menyeluruh Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top