My Blog List

Translate

  • PANAS

    Thursday 27 July 2017

    Prestasi Supercar



    UMW Toyota Motor Sdn Bhd melalui anak syarikatnya, Lexus Malaysia melancarkan model serba baru Lexus LC 500 dalam segmen coupe mewah untuk pasaran tempatan. Presidennya Ravindran Kurusamy berkata, pihaknya menyasarkan untuk menjual 10 unit tahun ini untuk model yang mendapat perhatian dunia kerana reka bentuk dan teknologi memberikan ia prestasi sebuah supercar. 

    “Ia kali pertama dipertontonkan di Amerika Syarikat pada awal tahun ini dan untuk pasaran Jepun, ia sudah melepasi sasaran jualan 600 unit dengan melonjak sebanyak tiga kali ganda sejak dilancarkan Mac lalu,” katanya pada pelancarannya, di sini, semalam.

    Model LC 500 dikuasakan dengan enjin 5.0 liter V8 petrol menjana kuasa sehingga 470 PS dan tork 540 Nm dengan transmisi automatik 10 kelajuan Direct Shift. Ia dibangunkan di atas platform GA-L (Global Architecture-Luxury) menjadi asas kepada sedan LS model generasi terbaharu dengan pendekatan enjin di hadapan dan pacuan roda belakang.

    Beliau berkata, model LC melengkapkan barisan kenderaan jenama itu yang ditawarkan di Malaysia berjumlah sembilan model semuanya untuk pilihan pembeli.

    Model itu dijual pada harga bermula dari RM940,000 dan LC 500 ditawarkan dalam 11 pilihan warna dengan tiga opsyen warna dalaman termasuk lima tahun jaminan tanpa had perbatuan serta lima tahun pertama atau 100,000 kilometer servis berjadual disediakan secara percuma.

    Khidmat selepas jualan lengkap juga disediakan di tujuh pusat servis yang terletak di Mutiara Damansara dan Sungai Besi untuk Lembah Klang selain Ipoh, Melaka, Pulau Pinang dan Kuching.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Prestasi Supercar Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top