My Blog List

Translate

  • PANAS

    Monday 24 July 2017

    Pejuang LGBT Pun Takut Di Rogol...

     

    Setelah agak lama senyap dari menjadi tumpuan lensa media, hari ini secara tiba-tiba peguam yang juga seorang pejuang hak LGBT terkenal, Siti Kassim mendedahkan, terdapat ugutan mahu memenggal kepalanya disamping ada ugutan mahu membunuhnya dibuat oleh individu yang tidak dikenalinya.

    Dia mendakwa, terdapat seorang lelaki yang dikatakan tidak senang dengan dengan satu artikel mengenai LGBT. Menurut Siti Kassim, lelaki berkenaan dikatakan ada mengugutnya untuk memenggal kepala disamping mahu merogol dan menyimbah asid ke mukanya. Berikutan dari ugutan ini, dia dikatakan telah membuat satu laporan polis.

    Apa yang menarik untuk diperkatakan adalah, bagaimana seorang pejuang tegar pergerakan Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender ini boleh pula takut dirogol. Ini kerana, umum sedia maklum bahawa semua agama di dunia ini memang menentang keras pergerakan LGBT di mana kesemua agama di dunia ini menyifatkan mereka yang mengamalkan LGBT ini sebagai manusia yang tiada pegangan hidup dan tidak bermaruah.

    Melihat akan hakikat ini, timbullah satu persoalan nakal, kenapa Siti Kassim takut dirogol sedangkan dia sendiri beriya-ia menggerakkan pergerakan LGBT di Malaysia? Tambahan pula, terdapat satu klausa di dalam pergerakan LGBT yang mendakwa, tidak salah mengamalkan kebebasan seks kerana ianya merupakan hak asasi manusia. Kenapa pula dalam hal ini Siti Kassim takut?

    Bukankah dalam hal ini, Siti Kassim sepatutnya berasa "bangga" bahawa pergerakannya kini sudah mula "diterima" oleh orang-orang diluar sana?

    Artikel ini sebenarnya bukan menggalakkan kejadian rogol berlaku terhadap mana-mana wanita sekalipun di negara ini mahupun diseluruh dunia. Artikel ini sebenarnya berkisar kepada pergerakan songsang yang digerakkan sendiri oleh Siti Kassim atas alasan melindungi hak asasi manusia.

    Jika dia sendiri tidak menggerakkan pergerakan songsang dan menimbulkan begitu banyak kontroversi samada dari segi hak asasi manusia ataupun agama, perkara seumpama ini tidak timbul. Sehinggakan, ada pihak mendakwa, Siti Kassim sengaja menimbulkan isu ini agar orang ramai tidak lupa akan kewujudannya.

    Walau apapun, jika benar Siti Kassim telah membuat aduan kepada pihak polis berhubung ugutan yang diterimanya, pihak berkuasa wajar menyiasat kesahihan dakwaan Siti Kassim ini. Namun, jika dakwaan ini palsu, pihak berkuasa perlu juga mengambil tindakan terhadap Siti Kassim kerana mengemukakan aduan palsu yang tidak wujud hanya kerana mahu mendapat publisiti murahan.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Pejuang LGBT Pun Takut Di Rogol... Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top