My Blog List

Translate

  • PANAS

    Wednesday 25 October 2017

    'Berebut' Huawei Nova 2i



    Kurang seminggu selepas dilancarkan, telefon pintar Huawei Nova 2i habis dijual di negara ini sama ada di kedai terpilih atau pengedar sah. Seperti dua siri lain iaitu Mate dan P yang disasarkan kepada pengguna profesional atau penggemar fotografi, siri Nova sesuai untuk generasi belia yang dinamik serta kerap menggunakan telefon seharian. 

    Huawei pertama kali mengumumkan Nova 2i pada 26 September yang turut menampilkan aktres terkemuka Hannah Delisha sebagai duta di Malaysia. Stor Huawei diserbu pada minggu pertama jualan dengan orang ramai mula beratur sebelum ia dibuka bagi mendapatkan telefon berkuasa tinggi terbabit selain bertemu sendiri Hannah yang turut mendemonstrasikan Nova 2i.

    Kamera belakangnya yang juga dwilensa mempunyai resolusi 16 dan 2 megapiksel dengan saiz piksel 1.75um menghasilkan foto yang jelas. Manakala, dua lagi lensa Nova 2i untuk di depan berupaya merakam imej yang jelas tidak kira pada mana-mana persekitaran, selain kualiti imejnya seakan menggunakan kamera DSLR.

    Bagi kamera depan, selain turut datang dengan ciri bokeh, ia mempunyai fungsi flash ambien pintar yang menghasilkan swafoto lebih cerah meskipun ketika itu anda berada dalam suasana gelap bersama rakan. Nova 2i dijual pada harga RM1,299 dengan skrin 5.93 inci jenis FullView yang turut datang dengan RAM 4GB, di samping kadar storan 64GB.

    Menariknya, telefon ini sistem algoritma pembelajaran mesin (MLA) yang membaca tabiat penggunaan telefon pengguna bagi memproses storan, sistem dan memori secara bersepadu sehingga membolehkannya bertahan selama 18 bulan.

    Peminat game juga pasti teruja apabila visual dapat ditonton pada nisbah skrin 18:9 yang lebar untuk pengalaman lebih sempurna. Bagi yang berminat, masih boleh mendapatkannya di laman e-dagang, www.vmall.my.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: 'Berebut' Huawei Nova 2i Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top