My Blog List

Translate

  • PANAS

    Wednesday 25 October 2017

    ‘Bermain Demi Maruah Negara’



    BIARPUN tidak dijanjikan habuan wang ringgit, namun para pemain skuad hoki negara tetap berbangga membawa nama Malaysia menerusi beberapa kejayaan yang dilakar di pentas antarabangsa sejak kebelakangan ini. 

    Skuad bimbingan Stephen Van Huizen layak ke pentas Piala Dunia 2018 di India tahun depan selepas berjaya menempatkan diri sebagai empat pasukan terbaik pada Separuh Akhir Liga Hoki Dunia (WHL) di London, Jun lalu.

    Skuad Malaysian Tigers turut melakar sejarah apabila buat kali pertama mara ke final Piala Asia 2017 di Bangladesh, namun terpaksa berpuas hati sebagai naib juara setelah tewas 1-2 kepada India yang menghuni ranking ke-6 dunia Ahad lalu.

    Kejayaan membanggakan negara itu seharusnya setimpal dengan pengorbanan mereka menerusi habuan ‘durian runtuh’, namun mereka menganggap ia satu bonus jika diberi ganjaran tersebut. Van Huizen menyifatkan, pengorbanan anak-anak buahnya terbayar dengan kepuasan tidak terhingga selepas muncul naib juara pada aksi final Piala Asia lalu.

    “Tidak ada pemain yang mengharapkan ganjaran atas setiap pengorbanan mereka sejak dari London (Separuh Akhir WHL) hingga sekarang. Namun, saya merasakan mereka sepatutnya berhak menerimanya atas kejayaan itu,” katanya.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: ‘Bermain Demi Maruah Negara’ Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top