My Blog List

Translate

  • PANAS

    Thursday 26 October 2017

    Wanita Bunuh Suami Didakwa



    Mahkamah Majistret di sini semalam memerintahkan seorang wanita muda yang didakwa membunuh suaminya menggunakan pisau pemotong sayur pada dua minggu lalu dihantar ke Hospital Permai, Johor Bahru bagi pemeriksaan status mentalnya semasa kejadian itu berlaku. 

    Majistret Amalina Basirah Md. Top memutuskan demikian terhadap pesalah juvana yang berusia 17 tahun 11 bulan untuk menjalani pemeriksaan terbabit selama sebulan mengikut Seksyen 342 Kanun Acara Jenayah.

    Terdahulu, tertuduh dihadapkan ke Mahkamah Majistret atas pertuduhan membunuh suaminya, Mohd. Firdaus Md. Sallehuddin, 28, di sebuah rumah di Taman Pertama Indah, Sungai Abong di sini kira-kira pukul 1.30 petang pada 14 Oktober lalu.

    Wanita itu yang memakai baju lokap jingga dan berseluar hitam mengangguk faham ketika pertuduhan dibacakan terhadapnya oleh jurubahasa namun tiada pengakuan daripada tertuduh direkodkan mahkamah.

    Tertuduh didakwa mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman mati mandatori, jika disabitkan kesalahan.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Wanita Bunuh Suami Didakwa Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top