My Blog List

Translate

  • PANAS

    Wednesday 25 October 2017

    Dua Aktivis PPIM Didakwa



    Dua aktivis Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret di sini semalam atas dua pertuduhan melakukan khianat dan pencerobohan sebuah stor kereta di sini Julai lalu. 

    Kedua-dua tertuduh iaitu Pengarah Unit Tindakan Khas PPIM, Muhamad Yusuf Azmi, 27, dan Ketua Operasi Unit Tindakan Khasnya, Ali Salimin, 50, membuat pengakuan itu selepas semua pertuduhan dibacakan di hadapan Majistret Nor Afidah Idris.

    Terdahulu, mereka berdua menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kajang di sini pada pukul 7.45 pagi namun dibawa ke mahkamah bagi proses pendakwaan yang turut dihadiri kira-kira hampir 150 penyokongnya.

    Bagi pertuduhan pertama, Muhamad Yusuf dan Ali didakwa dengan niat bersama telah melakukan perbuatan khianat memotong kunci pagar stor Syarikat AGR Auto Trade Sdn. Bhd. di Lot 1926A, Sungai Sikamat, Jalan Cheras Batu 13 di sini.

    Kesalahan itu didakwa dilakukan pada pukul 3.30 petang, 10 Julai lalu. Jika sabit kesalahan, mereka boleh dihukum penjara sehingga lima tahun atau denda atau ke­dua-duanya sekali mengikut Seksyen 427 Kanun Keseksaan.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Dua Aktivis PPIM Didakwa Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top