My Blog List

Translate

  • PANAS

    Wednesday 25 October 2017

    Tak Lah Hebat Sangat!



    LELAKI yang berjaya melarikan diri dari tahanan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuching, kelmarin, ditahan semula sepasukan polis kurang 24 jam di sebuah rumah di Kampung Kelka, Simunjan, tengah semalam. 

    Suspek, Zulkipli Morni, 34, ditahan sepasukan polis dari Bahagian Siasatan Jenayah (BSJ) IPD Kuching jam 1 tengah hari ketika bersembunyi di rumah rakannya.

    Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Sarawak Datuk Dev Kumar mengesahkan penahanan itu dan berkata suspek akan dibawa ke IPD Kuching untuk siasatan lanjut. Menurutnya, polis menerima maklumat awam berhubung kehadiran suspek di rumah berkenaan sebelum sepasukan polis bergegas ke lokasi. 

    "Tahniah kepada pasukan dari BSJ IPD Kuching yang bertungkus lumus mengesan suspek dan berjaya menahannya dalam tempoh kurang 24 jam," katanya.

    Media semalam melaporkan suspek meloloskan diri dengan membuka garinya sendiri ketika berada di bilik pengawal IPD Kuching kira-kira jam 1.30 tengah hari semalam.

    Suspek yang berpakaian lokap kemudiannya melarikan diri menaiki sebuah kereta Proton Iswara putih yang menantinya di kawasan luar IPD Kuching. Ketika kejadian, suspek bersama beberapa tahanan lain baru tiba dari Mahkamah Majistret Kuching selepas mendapat perintah reman.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Tak Lah Hebat Sangat! Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top