My Blog List

Translate

  • PANAS

    Friday 27 October 2017

    GoHalal Intai Pasaran Indonesia



    Dagang Net Technologies Sdn Bhd (Dagang Net), anak syarikat Dagang NeXchange Bhd (DNeX) yang mengendalikan platform e-dagang produk halal GoHalal merancang untuk menembusi pasaran Indonesia menjelang tahun depan. 

    Pengerusi Eksekutif Dagang Net, Datuk Samsul Husin berkata, pihaknya sudah menyediakan pautan dan hak milik domain untuk operasi portal di negara itu sebelum dijangka memulakan operasi seawal 2018.

    Menurutnya, bagaimanapun syarikat akan lebih fokus untuk mengukuhkan pasaran tempatan sebelum meluaskan operasi di Indonesia yang menawarkan potensi dan pasaran lebih luas.

    “Kami tidak akan terburu-buru memperluaskan platform ini kerana percaya ia perlu berkembang secara organik ditambah kami juga perlu meningkatkan kapasiti pedagang GoHalal sebelum meluaskan pasaran di luar negara,” katanya pada pelancaran kolaborasi tudung Alif By Sha dan GoHalal, di sini, semalam.

    Hadir sama adalah Ketua Pegawai Eksekutif GoHalal, Datuk Mohd Nasaruddin Ahmad dan Pengarah Urusan ASK Boutiqe, Datuk Seri Aliff Syukri Kamarzaman yang mewakili Aliff By Sha.

    Sehingga kini, GoHalal memiliki lebih daripada 300 pedagang atau usahawan berdaftar yang menawarkan lebih daripada 1,000 unit simpanan stok produk dengan majoriti barangan adalah terdiri daripada produk tempatan. Beliau berkata, pihaknya juga dalam perancangan untuk meluaskan pasaran ke China, Jepun dan Filipina dalam tempoh jangka panjang.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: GoHalal Intai Pasaran Indonesia Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top