My Blog List

Translate

  • PANAS

    Wednesday 28 March 2018

    Cubaan Seludup Barang Kawalan Gagal



    AGENSI Penguatkuasaan Maritim Malaysia (Maritim Malaysia) menahan remaja lelaki kerana disyaki cuba menyeludup keluar barang kawalan di perairan Titingan, Tawau, semalam. 

    Remaja warga tempatan berusia 16 tahun itu ditahan pada 10 pagi oleh sepasukan anggota Maritim Malaysia yang menjalankan rondaan selepas mendapati bot jongkong dikendalikannya dalam keadaan mencurigakan. Pengarah Maritim Daerah Kepten Maritim Romli Mustafa berkata, bot berkenaan dipercayai menuju ke Sungai Melayu, Pulau Sebatik dari jeti Kampung Titingan, Tawau. 

    “Pemeriksaan awal mendapati remaja terbabit membawa tiga tong gas memasak (LPG), 51 kilogram (kg) minyak masak paket 1 kg dan 72 kg gula pasir kasar dianggar bernilai RM909.90. Jumlah keseluruhan rampasan barang kawalan termasuk bot jongkong dan enjin sangkut 15 kuasa kuda dianggarkan bernilai RM15,909.90,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

    Menurutnya, remaja itu bersama barang kawalan termasuk bot jongkong dibawa ke jeti Maritim Malaysia sebelum diserahkan kepada Kementerian Perdagangan Dalam Negeri Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) untuk siasatan mengikut Akta Kawalan Bekalan 1961.

    Katanya, pihaknya akan terus meningkatkan rondaan dan penguat kuasaan bagi memastikan pelanggaran undang-undang dapat dibanteras di perairan negeri ini, khususnya di Tawau.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Cubaan Seludup Barang Kawalan Gagal Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top