My Blog List

Translate

  • PANAS

    Friday 30 March 2018

    Lim Guan Eng Tidak Mahu Bawa Peta Laut Pulau Pinang Ke Parlimen?




    Isu terowong dasar laut yang hangat di perkatakan hari ini, memang belum bernokhtah sehingga kini. Manakan tidak, Lim Guan Eng selaku Ketua Menteri Pulau Pinang masih kekal berdolak dalik serta memutar belitkan keadaan demi mahu menyelamatkan dirinya. 

    Menariknya, semasa sesi perbahasan di Parlimen hari ini, Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Azmin Ali tampil dengan sehelai peta bagi membela dirinya daripada isu tanah di Ijok yang memaksa dirinya menjawab begitu banyak persoalan yang timbul. Menerusi peta berkenaan, Azmin mendakwa tidak ada apa-apa yang berlaku di Ijok seperti yang didakwa oleh penyokong kerajaan.

    Andai difikirkan secara logik, apa perlunya Azmin membawa peta berkenaan ke sidang Parlimen kerana isu sebenarnya adalah, pembelian tanah dari para peneroka serta bayaran pampasan adalah tidak setimpal. Rakyat tidak mahu tengok keadaan semasa di Ijok sehingga memaksa Azmin membawa peta Ijok ke sidang Parlimen.

    Melihat akan cara Azmin menjawab skandal tanah Ijok ini, timbul juga persoalan, adakah Lim Guan Eng akan menggunakan helah yang sama dengan membawa peta laut di Pulau Pinang bagi mendakwa projek terowong dasar laut berkenaan berjalan dengan lancar?

    Ini kerana, dalam beberapa tindakan, dia ada juga meniru cara Azmin dalam menyelesaikan masalah. Mungkin, Lim Guan Eng merasakan cara Azmin menjawab begitu banyak persoalan di Ijok ini sebagai modal untuknya menjawab skandal pembinaan terowong dasar laut yang kini telah menimbulkan kontroversi.

    Andai ini dilakukan Guan Eng, nampaknya Ketua Menteri Pulau Pinang berkenaan jelas tidak tahu lagi apa yang dilakukannya. Orang mahu melihat, pengiraan dan pembayaran yang betul terhadap projek berkenaan dan bukannya peta laut di Pulau Pinang dijadikan bahan bukti olehnya demi mahu menyelamatkan dirinya dari terus diserang.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Lim Guan Eng Tidak Mahu Bawa Peta Laut Pulau Pinang Ke Parlimen? Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top