My Blog List

Translate

  • PANAS

    Thursday 29 March 2018

    Marcote Pergi, Nidzam Kembali




    SUSULAN spekulasi berhubung status Ramon Marcote selepas prestasi skuad Lang Merah yang terumbang-ambing, Persatuan Bolasepak Kedah (KFA) memutuskan untuk mengembalikan jawatan itu kepada Nidzam Adzha Yusoff. 

    KFA dalam kenyataannya hari ini mengesahkan Marcote diberi peranan baru sebagai ketua jurulatih pembangunan. Ketua Pegawai Eksekutif KFA, Yusdi Madeonus Mohamad Yunus berkata, jawatan pengendali utama skuad Kedah itu dikembalikan semula kepada Nidzam yang menggalas tugas sebagai penolong jurulatih sejak awal musim ini.

    Menurut Yusdi, KFA memutuskan Marcote diberi peranan menangani hal ehwal pembangunan dan merangka persediaan bola sepak negeri itu untuk jangka masa panjang. “Selepas melalui beberapa rundingan, pengurusan tertinggi membuat keputusan dengan melakukan beberapa perubahan dalam sistem kejurulatihan skuad Hijau Kuning.

    “Keputusan ini bersesuaian dengan maklum balas teknikal dari semua pihak mengenai pengalaman dan kelulusan yang dimiliki Marcote dalam bidang sains sukan dan kejurulatihan bola sepak yang boleh dimanfaatkan semua pemain dan jurulatih di negeri ini.

    “Satu perbincangan diadakan antara Marcote dengan pengurusan dan peranan ini dilihat sebagai langkah terbaik bagi kedua-dua pihak untuk kemajuan bola sepak di negeri ini dan KFA mengucapkan selamat maju jaya buat Ramon Marcote dengan tugasan barunya.

    “Antara sasaran jangka pendek buat Marcote adalah untuk melihat kembali struktur kejurulatihan semua pasukan di bawah kendalian KFA,” ujarnya dalam kenyataan itu.

    Yusdi berkata, Marcote akan terbabit secara langsung dalam merangka program latihan jurulatih bola sepak di negeri itu. “Selain itu, tugas baharu ini juga berkaitan memantau perkembangan pemain bagi mencapai sasaran jangka panjang iaitu menyediakan pasukan pada musim depan.”
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Marcote Pergi, Nidzam Kembali Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top