My Blog List

Translate

  • PANAS

    Wednesday 28 March 2018

    DAP Pulau Pinang Tidak Pernah Mahu Akui Kesalahan Mereka




    Sejak berjaya membentuk kerajaan pada tahun 2008, satu persatu kerosakan dilakukan oleh kerajaan DAP Pulau Pinang yang diketuai oleh Lim Guan Eng. Sebut sahaja dari segi apa, samada struktur pentadbiran, ekonomi sehinggalah masalah bencana alam, semua ini tidak dapat dipisahkan dari kegagalan sebuah kerajaan yang kononnya mengamalkan pentadbiran yang baik dan sempurna.

    Sejak dari awal lagi, hampir keseluruhan tanah milik kerajaan negeri telah berjaya dijual oleh Lim Guan Eng dengan restu DAP Pulau Pinang. Bermula dari situlah, sayap Guan Eng dan DAP Pulau Pinang semakin mengepak dan akhirnya, Lim Guan Eng sendiri kini berhadapan dengan pertuduhan penyalah gunaan kuasa terhadap pemilikan lot banglo dan manipulasi hartanah di Taman Manggis.

    Kini, isu terowong dasar laut pula yang hangat diperkatakan dan salah seorang daripada kepimpinan Barisan Nasional yang cukup kosisten membuka pekung dan aib Guan Eng dan DAP Pulau Pinang adalah Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ir Wee Ka Siong.

    Bukan sedikit pembongkaran yang telah dilakukan oleh Timbalan Presiden MCA ini. Satu persatu termasuklah hal ehwal perjanjian yang boleh dianggap sebagai paling bermurah hati di dunia, telah beliau bongkarkan. Malah, dalam banyak sudut, Lim Guan Eng dan DAP Pulau Pinang gagal untuk menjawab dengan tepat segala persoalan yang dikemukakan oleh Datuk Seri Dr Ir Wee Ka Siong.

    Menariknya, Lim Guan Eng dan DAP Pulau Pinang lebih senang untuk tidak mengakui salah mereka dan cuba menyembunyikan pelbagai fakta yang mendapati mereka tidak jujur dalam pembinaan terowong dasar laut ini. Guan Eng dan kepimpinan DAP negeri lebih senang memanipulasikan segala data hanya untuk menampakkan mereka langsung tidak bersalah.

    Lebih melucukan, Lim Guan Eng mahupun DAP Pulau Pinang lebih senang meletakkan segala kesalahan berhubung pembinaan terowong dasar laut ini kepada kerajaan. Kononnya kerajaan lambat memberi kelulusan terhadap pembinaan ini. Persoalannya, bagaimana mahu memberi kelulusan sedangkan segala kertas kerja gagal diserahkan oleh Guan Eng mahupun DAP negeri?

    Itu baru kisah terowong. Sebenarnya banyak lagi keculasan dan ketidak jujuran kerajaan DAP dan Lim Guan Eng lakukan di Pulau Pinang. Lihat sahaja deretan kes tanah runtuh akibat pencerobohan hutan yang tidak terkawal, banjir kilat yang sudah 124 kali melanda Pulau Pinang dan banyak lagi. Kesemuanya gagal dijawab oleh Guan Eng dan DAP negeri melainkan meletakkan kesalahan di bahu kerajaan pusat.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: DAP Pulau Pinang Tidak Pernah Mahu Akui Kesalahan Mereka Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top