My Blog List

Translate

  • PANAS

    Wednesday 30 August 2017

    Berjaya Dalam Dua Cabang Perniagaan



    Daripada seorang pemandu lori, dia berusaha memperbaiki kehidupannya untuk menjadi lebih luar biasa, sekali gus membentuk kehidupan lebih selesa hasil usaha gigih sendiri. Anak kelahiran Segamat, Johor ini sememangnya tidak mudah berputus asa untuk membuktikan dia juga mampu mengecapi kejayaan sama seperti individu lain melalui perniagaan dijalankan. 

    Menceritakan detik pembabitannya dalam dunia perniagaan, pemilik nama Mohd Fhairul Azizzy Ramli,32, berkata, dia menceburi bidang perniagaan atas dasar minat selain untuk mencabar dirinya mencuba sesuatu yang baru.

    “Bukan senang untuk senang, untuk berada pada tahap kini, saya perlu melalui pelbagai suka duka dalam menerajui dua cabang perniagaan iaitu dalam bidang kesihatan dan kecantikan serta restoran. 
    Namun, saya tetap bersyukur kerana apa yang diusahakan semakin menambahkan hasil namun ia tidak sesekali membolehkan saya mendabik dada dengan apa yang dikecapi kini,” katanya.

    Mohd Fhairul Azizzy berkata, selain faktor minat, dia menceburi bidang perniagaan untuk bersama-sama berkongsi rezeki dengan individu lain terutama yang menjadi stokis, ejen dan kakitangannya. 

    "Saya tidak mahu terlalu selesa dengan sekadar ‘makan gaji’ dan disebabkan itu saya cabar diri berkecimpung dalam bidang perniagaan ini. Ternyata keputusan saya tepat kerana bidang ini banyak mengajar erti sebenar sebuah kehidupan terutama dalam me–ngendalikan perniagaan dan suka duka yang perlu ditempuhi,” katanya.

    Menurutnya, dia gemar berdepan dengan cabaran yang perlu dilalui hari demi hari dalam memastikan perniagaan diusahakan semakin berkembang maju.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Berjaya Dalam Dua Cabang Perniagaan Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top