My Blog List

Translate

  • PANAS

    Wednesday 30 August 2017

    Parah Diserang Buaya



    Seorang lelaki parah selepas diserang buaya ketika menangkap ikan di perairan Pulau Banggi, Kudat, malam tadi. Dalam kejadian 9 malam itu, mangsa Nursahim Nusiri, 40, mengalami pendarahan teruk selepas paru-paru kanannya tertusuk tulang rusuk yang patah. 

    Ketika diserang, mangsa melepaskan diri sebelum menjerit meminta bantuan dan jeritannya didengar oleh kanak-kanak yang bermain di darat. Mangsa kemudian dikejarkan ke Klinik Karakit untuk mendapatkan rawatan awal dan hasil pemeriksaan mangsa mengalami kecederaan parah.

    Mangsa terpaksa dibawa ke Hospital Kudat untuk mendapatkan rawatan lanjut menerusi bantuan kecemasan daripada pihak Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM). Pengarah Maritim Wilayah Sabah dan Labuan, Laksamana Muda Maritim Mohd Zubil Mat Som berkata, sebaik menerima laporan itu pihaknya mengarahkan bot Pengawal 44 ke lokasi untuk memberi bantuan.

    "Bot tiba di jeti Karakit Pulau Banggi kira-kira 1 pagi dan pesakit dipindahkan ke bot sebelum tiba di Jeti Marina Kudat pada 2.45 pagi. Pihak Hospital Kudat sudah dimaklumkan dan menghantar sebuah ambulans ke jeti untuk memberi bantuan awal kepada pesakit itu sebelum dibawa ke hospital untuk rawatan lanjut," katanya.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Parah Diserang Buaya Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top