My Blog List

Translate

  • PANAS

    Wednesday 30 August 2017

    Pengedar Syabu Simpan Bom Tangan



    Kegiatan haram seorang penternak ikan dan udang mengedar syabu serta heroin di Sungai Bayor di sini sejak empat bulan lalu akhirnya terbongkar selepas dia ditahan polis dalam serbuan di rumahnya di Kampung Belukar Hantu di sini Jumaat lalu. 

    Dalam serbuan pada pukul 12.45 tengah hari oleh Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Selama, suspek lelaki berusia 48 tahun tersebut diberkas setelah polis melakukan risikan terhadap aktiviti pengedaran dadah di kawasan itu.

    Ketua Polis Daerah Selama, Deputi Superintendan Loo Lian Lay berkata, hasil pemeriksaan di rumah suspek, polis menjumpai satu peket dadah jenis syabu seberat 55 gram bernilai RM6,000 dan sebutir bom tangan jenis M35 bersama peledak yang diletakkan di dalam beg sandang miliknya.

    “Hasil soal siasat terhadap suspek membawa kepada penemuan empat peket dadah jenis heroin dengan jumlah berat 200 gram bernilai RM16,000 di sebuah pondok berhampiran kolam ternakan ikan dan udang yang terletak kira-kira 200 meter dari rumahnya,” katanya pada sidang akhbar di IPD Selama di sini semalam.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Pengedar Syabu Simpan Bom Tangan Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top