My Blog List

Translate

  • PANAS

    Monday 28 August 2017

    Permintaan Rumah Di Kelantan Tinggi



    Syarikat Perumahan Negara Berhad (SPNB) melalui anak syarikatnya SPNB Aspirasi Sdn Bhd akan membina 1,397 unit rumah teres setingkat di Machang dan Tanah Merah bermula Januari tahun depan. 

    Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan SPNB Datuk Ahmad Azizi Ali berkata, projek itu membabitkan 853 unit di Tanah Merah dan 544 unit di Machang. Katanya, kedua-dua projek melalui dua fasa pembinaan iaitu 111 unit dibina di Machang dan 362 unit di Tanah Merah, manakala bakinya dilancarkan dalam fasa kedua nanti.

    “Kedua-dua projek ini dijangka siap sepenuhnya dalam masa dua tahun. “Harga permulaan bagi projek perumahan di Machang adalah RM191,000 dan di Tanah Merah RM166,000. Setakat ini, kami menerima sambutan menggalakkan dan sepanjang karnival ini sebanyak 109 unit ditawarkan kepada pengunjung,” katanya dalam Karnival Hartanah Aspirasi Pantai Timur, di sini, semalam.

    Hadir sama Timbalan Ketua UMNO Bahagian Kota Bharu, Datuk Mohamed Hasnan Che Hussin. Mengulas lanjut, Ahmad Azizi berkata, permintaan terhadap rumah di Kelantan masih tinggi pada masa ini biarpun berdepan cabaran ekonomi.

    “Nisbah permintaan membeli rumah di negeri ini tinggi dan biasanya ia habis dijual namun perkembangan pembinaannya harus menyakinkan rakyat dari segi kualitinya.

    “Sebagai contoh, kebanyakan rakyat di negeri ini yang ingin memiliki kediaman sekurang-kurangnya mahu melihat projek dibangunkan memberi keyakinan sekali gus menarik minat mereka membeli lot berkenaan,” katanya.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Permintaan Rumah Di Kelantan Tinggi Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top