My Blog List

Translate

  • PANAS

    Wednesday 16 August 2017

    DAP Jangan Cepat Lepas Tangan




    Sememangnya, DAP adalah sebuah parti yang begitu cepat menunding jari kepada pihak lain sekiranya berlaku sesuatu di bawah pentadbirannya. Pihak yang paling kerap dituduh oleh DAP sekiranya berlaku sesuatu adalah Barisan Nasional dan UMNO sedangkan perkara berkenaan berlaku semasa pentadbiran dan atas kelulusan kerajaan DAP sendiri.

    Lihat sahaja bagaimana DAP begitu cepat menunding jari kepada Barisan Nasional dalam kes sebuah kilang haram di Sungai Lembu, Permatang Pauh yang menyaksikan Exco kerajaan negeri, Phee Boon Poh di tahan SPRM baru-baru ini.

    Dalam banyak kenyataan, pentadbiran Pulau Pinang begitu cepat menuduh kerajaan Barisan Nasional sendiri yang mengizinkan pembinaan kilang berkenaan. Namun atas inisiatif Pemuda MCA Pulau Pinang, mereka melakukan sendiri kaji selidik berhung kewujudan sebenar kilang haram berkenaan.

    Menerusi beberapa kajian termasuk soal selidik penduduk berhampiran, sebenarnya, kilang berkenaan wujud pada tahun 2009 dan sekaligus menyangkal laporan sebelum ini yang menyatakan kilang berkenaan wujud pada awal tahun 2008.

    Fakta ini disokong oleh pencarian menerusi pencarian applikasi Google Earth dan soal jawab dengan penduduk setempat. Andai ini benar, ini bermakna, kilang berkenaan baru sahaja wujud sewaktu pentadbiran Lim Guan Eng baru setahun mengambil alih kerajaan negeri setelah menang pada Pilihan Raya Umum ke 12.

    Namun begitu, seperti biasa, Lim Guan Eng mahupun DAP negeri akan segera mengalihkan tumpuan termasuk menuduh kerajaan Barisan Nasional sebelum itu yang melindungi rancangan kewujudan kilang berkenaan.

    Harus diingat, fakta tetap fakta dan rakyat kini bukan lagi bodoh untuk menelan bulat-bulat apa yang diperkatakan Guan Eng. Semua pihak boleh melakukan kajian dan soal selidik sendiri bilakah kilang haram berkenaan wujud. Apa yang pasti, Pemuda MCA telah membongkarkan satu lagi penipuan DAP Pulau Pinang yang acapkali menipu dan berbohong kepada rakyat Pulau Pinang dan Malaysia, amnya.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: DAP Jangan Cepat Lepas Tangan Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top