My Blog List

Translate

  • PANAS

    Thursday 30 November 2017

    myBas Akan Diperkenalkan Di Dua Buah Negeri Lagi



    Antara transformasi yang begitu hebat dilaksanakan oleh Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat Malaysia (SPAD) adalah dengan mempertingkatkan tahap kecekapan dan pengurusan bas henti-henti di Semenanjung Malaysia. Untuk ini, myBAS, Program Transformasi Perkhidmatan Bas Henti-Henti (SBST) diperkenalkan.

    Sehingga hari ini, program berkenaan telah beroperasi dengan begitu baik di Kangar, Perlis, Seremban, Negeri Sembilan dan Ipoh, Perak. Terbaru, program ini bakal beroperasi di Kuala Terengganu, Terengganu dan sebuah negeri lagi pada suku kedua tahun depan.

    Mengulas tentang perkara ini, Ketua Pegawai Operasi Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD), Qamar Wan Noor, berkata myBAS bakal memanfaatkan pengguna perkhidmatan pengangkutan awam di dua negeri itu.

    Katanya lagi, menerusi program ini, ianya dapat membantu pengguna di luar Lembah Klang menikmati transformasi pengangkutan awam darat dari segi kemudahan dan kualiti. Pihak SPAD juga katanya akan memberi tumpuan kepada perkhidmatan bas di bandar dan berdasarkan program myBAS di beberapa negeri sebelum ini, maklum balas yang kami terima sangat menggalakkan.

    Tambah beliau lagi, program ini bakal menjadi tunjang perkhidmatan awam negara menjelang Transformasi Nasional 2050 (TN50) apabila dilaksanakan sepenuhnya kelak

    Nampaknya, transformasi pegangkutan awam darat tidak hanya tertumpu di kawasan Lembah Klang semata-mata. Ianya turut diperluas ke peringkat negeri secara berperingkat-peringkat bagi membolehkan seluruh rakyat Malaysia menikmati satu mutu pengangkutan awam darat yang penuh berkualiti dan cekap.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: myBas Akan Diperkenalkan Di Dua Buah Negeri Lagi Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top