My Blog List

Translate

  • PANAS

    Thursday 28 December 2017

    DAP Tidak Akan Berhenti Selagi Tidak Hancurkan Perpaduan Melayu


    Sejak tertubuhnya DAP pada tahun 1966, selain daripada menjadi sebuah parti yang memperjuangkan idealogi penubuhan sebuah negara Republik di Malaysia, DAP juga cukup berhasrat untuk melihat perpaduan kaum Melayu di negara ini dimusnahkan.

    Pada awal penubuhan parti ini, mereka tidaklah mendapat begitu banyak sokongan. Cuma segelintir penduduk kawasan bandar terutamanya dari kaum Cina yang kekal menyokong DAP. Hari demi hari, DAP belajar untuk bagaimana meraih sokongan dari kaum lain pula. Justeru, apabila DAP menyertai Pilihan Raya Umum pada tahun 1999, mereka mula menjalinkan kerjasama dengan PAS.

    Seperti baru mendapat suntikan semangat yang baru, DAP baru melihat bagaimana caranya mereka boleh mengucar kacirkan perpaduan Melayu yang selama ini begitu sukar untuk di gugat. Maka bermulalah rentak politikjahat DAP dengan memperkudakan kaum Melayu itu sendiri untuk menghasut kepada perpecahan.

    Hari demi hari, DAP semakin kuat sehinggalah ianya dibuktikan pada tahun 2013 apabila buat pertama kalinya, DAP mampu untuk memecah angka 40 buah kerusi Parlimen dan sekaligus membawa Pakatan Rakyat yang pada ketika itu dianggotai oleh PAS dan PKR, meraih kerusi terbanyak dalam sejarah penglibatan parti politik pembangkang di negara ini.

    Langkah DAP tidak pernah terhenti walaupun mereka memperolehi kerusi yang paling banyak di kalangan pembangkang. DAP semakin angkuh dan keangkuhan mereka diserlahkan apabila sewenang-wenangnya membuang PAS dari Pakatan Rakyat dan menubuhkan satu pakatan baru yang diberi nama Pakatan Harapan.

    Menerusi Pakatan Harapan, DAP berjaya mendoktrinkan pemimpin liberal PAS sehinggalah mereka bertindak meninggalkan PAS dan membentuk Parti Amanah Negara (PAN). Di sini kita dapat lihat bagaimana DAP berjaya melemahkan PAS yang diketahui umum mempunyai barisan penyokong dan ahli yang begitu setia.

    Mainan politik licik DAP diteruskan apabila mereka seperti cuba mengaitkan MCA sebagai parti yang menjadi ejen mereka di dalam Barisan Nasional. Malangnya, ada diantara para penyokong BN mempercayai dakyah yang di mainkan oleh DAP menerusi dakyah mereka yang seperti bekerjasama dengan MCA dalam usaha menggagalkan RUU355.

    Hakikatnya, bantahan MCA itu lebih kepada menjaga perasaan kaum Cina semata-mata dan bukanlah membantah sepenuhnya perlaksanaan RUU355 seperti mana yang diperjuangkan oleh DAP, PAN dan PKR. Buktinya, banyak forum diadakan oleh MCA dengan kerjasama PAS dalam menerangkan duduk sebenar isu membabitkan RUU355.

    Kemudian, DAP sekali lagi memainkan peranan yang cukup besar dalam usaha memporak perandakan UMNO. Bermula dengan isu 1MDB, diikuti dengan isu derma RM 2.6 bilion daripada keluarga DiRaja Arab Saudi, akhirnya DAP berjaya menghasut ahli UMNO untuk meninggalkan parti berkenaan untuk bersama-sama Tun Dr Mahathir Mohamad dalam menyerang UMNO dari dalam.

    Mujur juga tindakan Mahathir yang memilih untuk keluar dari UMNO untuk kali kedua, telah meredakan sedikit keadaan di mana, ahli-ahli UMNO yang tidak mempunyai pendirian untuk kekal bersama Presiden parti dan UMNO itu sendiri, bertindak keluar beramai-ramai dan menyertai Mahathir.

    Justeru, tidak hairanlah wujud dakwaan oleh bekas ahli PPBM itu sendiri yang mendakwa, parti berkenaan mendapat tajaan yang cukup besar dari DAP. Tunjuannya mudah, PPBM ditugaskan untuk menjahanamkan UMNO, PAN pula untuk menjahanamkan PAS manakala DAP pula bertindak mewujudkan syak wasangka antara penyokong dan kepimpinan BN terhadap MCA.

    Semua "game plan" DAP ini memang disusun untuk mengucar kacirkan Melayu dan sekaligus menghancurkan terus perpaduan Melayu yang masih kekal setia kepada institusi Beraja negara. Mereka tidak akan berhenti selagi hasrat berkenaan tidak tercapai dan akan banyak lagi usaha yang bakal digerakkan DAP hanya untuk menyaksikan kaum Melayu semakin lemah dan terkubur.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: DAP Tidak Akan Berhenti Selagi Tidak Hancurkan Perpaduan Melayu Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top