My Blog List

Translate

  • PANAS

    Tuesday 19 December 2017

    Kekal Filem Pecah Panggung!



    Filem Star Wars: The Last Jedi merekodkan jualan tiket global sebanyak AS$450 juta (RM1.83 bilion) pada tayangan pembukaan hujung minggu lalu. Ia sekali gus me­ngesahkan bahawa filem pengembaraan angkasa itu kekal sebagai filem pecah panggung.

    Filem kelapan dalam siri Star Wars yang dicipta George Lucas pada 1977 itu berjaya mengutip jualan sebanyak AS$220 juta (RM897.49 juta) di Amerika Syarikat dan Kanada berdasarkan jangkaan ‘box office’ yang diterbitkan comScore kelmarin.

    Jumlah jualan itu berada pada kedudukan kedua selepas jualan AS$248 juta (RM1.01 bilion) untuk filem Star Wars: The Force Awakens yang mula ditayangkan dua tahun lalu. Tayangan permulaan itu menunjukkan kejayaan besar baru Walt Disney Company yang membeli penerbit Star Wars, Lucasfilm pada 2012 dan memperbaharui jalan cerita filem terbabit.

    "Tiada banyak jenama yang boleh mengekalkan minat dan kekal relevan pada tahap ini. Ini me­ngukuhkan lagi semua filem Star Wars yang akan datang,” kata penganalisis media kanan comScore, Paul Dergarabedian.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Kekal Filem Pecah Panggung! Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top