My Blog List

Translate

  • PANAS

    Wednesday 27 December 2017

    Ugut Sebar Gambar Bogel Bekas Kekasih, Lelaki Didenda RM5,000


    Seorang jurujual komponen kereta didenda RM5,000 oleh Mahkamah Majistret Ampang di sini hari ini atas pertuduhan mengugut ingin menyebarkan gambar bogel bekas kekasihnya, awal November lalu. 

    Majistret Firdaus Sadina Ali menjatuhkan hukuman itu terhadap Wan Hairuzrizal Wan Habib, 38, selepas dia mengaku bersalah sebaik pertuduhan ke atasnya dibacakan jurubahasa. Mahkamah turut memerintahkan tertuduh dipenjara enam bulan jika gagal membayar denda itu.

    Tertuduh yang hadir ke mahkamah dengan memakai suit dan bertali leher membayar denda itu. Mengikut pertuduhan, dia didakwa telah menakutkan dengan cara mengugut mahu menyebarkan gambar bogel bekas teman wanitanya yang berusia 36 tahun.

    Kesalahan itu didakwa dilakukan di sebuah unit kondominium di Bukit Antarabangsa, di sini pada pukul 6.30 pagi, 5 November lalu. Kesalahan itu didakwa mengikut Seksyen 506 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum tujuh tahun atau denda atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.

    Terdahulu, Timbalan Pendakwa Raya Hashimah Hashim memohon mahkamah menjatuhkan hukuman setimpal sebagai pengajaran kepada tertuduh.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Ugut Sebar Gambar Bogel Bekas Kekasih, Lelaki Didenda RM5,000 Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top