My Blog List

Translate

  • PANAS

    Thursday 28 December 2017

    Kapal Sebagai Ganti Cincin Perkahwinan




    Seorang lelaki membeli kapal untuk menunjukkan penghargaan dan kasih sayang terhadap isterinya yang bersetuju mengahwininya 20 tahun lalu walaupun tanpa cincin perkahwinan. 

    Ubong King memuat naik gambar di Instagram baru-baru ini menunjukkan kapal dibeli dan diberi nama isterinya itu, Ivy, dengan keterangan bahawa ia bertujuan menghargai kemurahan hati wanita berkenaan yang bersetuju mengahwininya walaupun ketika itu dia terlalu miskin.

    “Saya melamarnya pada 1995 tetapi pada masa itu memang terlalu miskin, malah sekadar menumpang rumah rakan. Dia menerima saya sebagai suami walaupun tahu saya tiada apa-apa langsung dan ramai yang mempertikaikan pilihannya.

    “Ada rakannya yang bertanya, ‘Kenapa mengahwini Ubong sedangkan dia tak mampu membelikan sebotol Coca Cola sekalipun untuk kamu?’ Memang terguris hati apabila dia menceritakan kata-kata rakan itu kepada saya, tetapi ketika itu saya memberinya pilihan boleh meninggalkan saya dan mencari lelaki lebih baik.

    “Sebaliknya dia terus berada di sisi saya dan kami berkahwin walaupun cuma mampu menumpang rumah rakan selama beberapa tahun. Malah, apabila berpindah ke rumah sewa sendiri beberapa tahun kemudian sekalipun kami cuma mampu ‘menghiasnya’ dengan satu tilam,” katanya.

    Bagaimanapun, katanya, dia berusaha keras untuk menyara keluarganya sehingga akhirnya kini mereka mampu hidup selesa dan memilih membeli kapal untuk Ivy sebagai tanda terima kasih kerana terus menyokongnya.

    Sementara itu, Ivy turut berkata di Instagram: “Ketika itu memang saya diberi tekanan pelbagai pihak supaya meninggalkannya. Tetapi saya sedar kekurangannya cuma dari segi material dan saya yakin sesiapa pun mampu menjadi lebih baik jika rajin berusaha.

    “Saya memilih menerimanya dan berserah kepada tuhan dan sekarang dia mampu membelikan saya berkotak-kotak Coca Cola bila-bila masa pun dikehendakinya.”
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Kapal Sebagai Ganti Cincin Perkahwinan Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top