My Blog List

Translate

  • PANAS

    Tuesday 5 December 2017

    Samseng Upahan Belasah Peniaga



    Seorang peniaga minuman keras cedera parah akibat dipukul sekumpulan samseng upahan di hadapan Kem Jimah Power Plant di Bukit Pelanduk dekat sini kelmarin. Dalam kejadian pukul 6 petang itu, mangsa seorang lelaki yang berusia 32 tahun parah pada pergelangan tangan dan kepala selepas dilibas dengan dua bilah parang. 

    Difahamkan, pergaduhan itu berpunca daripada rasa tidak puas hati salah seorang suspek apabila perniagaan minuman keras dan makanan miliknya di lokasi tersebut merosot.

    Ketua Polis Daerah Port Dickson, Superintendan Zainudin Ahmad berkata, susulan itu, suspek dipercayai meminta seorang rakannya, Ah Chai mencari orang untuk memukul dan memberi pengajaran kepada mangsa dengan upah RM1,000.

    Menurutnya, hasil siasatan mendapati mangsa dipukul oleh dua suspek dikenali sebagai Jo dan Dass menggunakan parang yang dibawa dari bengkel kereta di Bandar Mahkota Cheras di Sela­ngor manakala Ah Chai berada dalam kereta Toyota Camry semasa kejadian. 

    "Sejurus pergaduhan, ketiga-tiga suspek melarikan diri dengan menaiki kereta tersebut. Bagaimanapun, ketiga-tiga suspek berjaya ditahan berhampiran Plaza Tol Port Dickson arah utara dekat Se­remban oleh anggota polis yang mengejar mereka,” katanya di sini semalam.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Samseng Upahan Belasah Peniaga Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top