My Blog List

Translate

  • PANAS

    Friday 30 June 2017

    Isuzu Mu-X : Gaya Lebih Sporty


    Kenderaan sukan utiliti (SUV) ini bukan sahaja sesuai untuk laluan lasak malah ia pilihan yang ideal untuk mereka yang berkeluarga dan gemarkan aktiviti luar. Sama ada untuk kegunaan harian ke tempat kerja atau pulang ke kampung halaman yang mana anda perlu menempuh pelbagai laluan selekoh, off-road atau tanah tinggi, ini antara kenderaan yang disarankan. 

    Isuzu Mu-X yang mula diperkenalkan di pasaran negara ini pada 2015 menawarkan sebuah kenderaan dengan muatan tujuh tempat duduk dijana enjin 2.5 Liter VGS Turbo diesel. Bagi menambah varian pada barisan sedia ada Isuzu Malaysia Sdn Bhd (IMSB) memperkenalkan model yang dipertingkatkan iaitu Mu-X Type S 4x4 dilancarkan di negara ini tahun lalu.

    Lebih sporty dan ranggi, ia juga kelihatan bergaya untuk dipandu dalam bandar dengan bahagian dalaman tampil lebih eksklusif serta selesa dengan ciri terkini. Penulis baru-baru ini berkesempatan memandu uji model baru ini termasuk menempuh laluan lasak ketika berada dalam Mu-X Monster edisi Borneo Safari 2016 dengan keupayaan jentera ini meredah laluan hutan tidak perlu dipertikai. 

    Untuk bahagian luaran Mu-X terkini ini diberi sentuhan baru pada rekaan bampar dengan elemen krom pada bahagian hadapan dan belakang serta rim bersaiz 17 inci sesuai dipadankan dengan kerangka yang besar itu.

    Ciri-ciri premium yang diberi kepada model ini termasuk Sistem Kemasukan Pasif dan Mula (PESS) dengan butang mula dan henti enjin serta sebaik menjengah ke bahagian dalaman ia menyerlah dengan kerusi balutan kulit baru Ivory bagi memberi gaya sebuah SUV mewah.

    Sebagai jentera yang sesuai membawa penumpang, ia dilengkapi pendingin hawa dua zon dengan panel meter e-Lumax serta sistem multimedia dengan pemain dan skrin DVD disertakan dalam Type S ini. Alatan ini menjelaskan lagi akan hala tuju model itu untuk menawarkan pemanduan yang menggembirakan terutama buat kanak-kanak kerana boleh menonton filem pilihan mereka.

    Sistem audio dengan bunyi berkualiti tinggi sesuai untuk hiburan sepanjang perjalanan dengan skrin sesentuh lapan inci untuk fungsi radio, cakera padat dan ketersambungan USB, HDMI, Ipod dan Bluetooth.

    Selain sesuai untuk tujuh penumpang tempat duduk yang fleksibel membolehkan anda membawa lebih muatan dengan menjatuhkan baris kedua untuk ruang 60:40 dan 50:50 untuk baris ketiga antara kelebihan Mu-X.

    Bagi pemanduan enjin diesel ia nyata menjimatkan dengan satu isian penuh 65 liter mampu menjangkau perjalanan sehingga 700 kilometer dan paling menarik ialah jika di dalam bandar atau lebuh raya anda boleh melihat keadaan jalan di hadapan dengan lebih jelas kerana posisi kedudukannya yang tinggi.

    Meskipun asasnya platform sebuah trak suspensi 5 link yang dilaras baik menjadikan ia kurang olengan ketika di atas lebuh raya dan berfungsi mengikut keadaan permukaan jalan. Ditambah dengan butang 2H, 4H dan 4L memberikan pengendalian terbaik ketika menempuh laluan lasak menjadikan ia sebuah model dengan pelbagai keupayaan bagi tujuan gaya hidup anda.

    Bagi perjalanan biasa enjinnya cukup bertenaga untuk memintas kenderaan atau ketika pendakian di mana tenaga dijana dengan baik pada keupayaan tork rendah atau tinggi.

    Ciri keselamatan kenderaan juga dilengkapi dengan Beg Udara SRS, Brek Anti-Kunci (ABS) termasuk 4-saluran dan 4-sensor, Agihan Kuasa Brek Elektronik (ABD), Bantu Brek (BA), Kawalan Kestabilan Elektronik (ESC), Bantu Mula Mendaki Bukit (HAS) dan Sistem Kawalan Cengkaman (TCS).

    Pada pandangan penulis Mu-X melengkapi ciri-ciri yang diperlukan untuk mereka yang inginkan kenderaan yang boleh dibawa ke dalam hutan melalui laluan lasak atau kelihatan bergaya di bandar. Radius putaran 5.8 meter juga membolehkan Mu-X bergerak dengan mudah terutama untuk parkir dan melepasi kesesakan lalu lintas termasuk untuk menukar lorong.

    Ruang dalaman sesuai untuk membawa penumpang serta fleksibel untuk jenis muatan yang bersesuaian menjadikan ia pilihan buat yang sudah berkeluarga atau bagi tujuan komersial.

    Empat warna ditawarkan iaitu Hitam Cosmic, Putih Splash, Coklat Ultra dan Perak Titanium. Ia dijual pada harga RM181,840 atas jalan termasuk insurans dengan waranti lima tahun tanpa had perbatuan.

    SPESIFIKASI: 

    Isuzu Mu-X Type S 2.5L 4X4 AT
    Enjin: 2,499cc empat silinder selari VGS Turbo Intercooler DOHC 16V
    Kuasa maksimum: 136PS pada 3,400rpm.
    Tork maksimum: 320Nm pada 1,800 hingga 2,800rpm.
    Transmisi: Lima kelajuan automatik dengan Sequential Shift
    Ciri keselamatan: Beg udara SRS, Brek Anti-Kunci (ABS) termasuk 4-Channel dan 4-sensor,
    Agihan Kuasa Brek Elektronik (ABD), Bantu Brek (BA)
    Kawalan Kestabilan Elektronik (ESC) Bantu Mula Bukit (HAS) dan Sistem Kawalan Cengkaman (TCS).
    Harga: RM181,840 (atas jalan dengan insurans)
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Isuzu Mu-X : Gaya Lebih Sporty Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top