My Blog List

Translate

  • PANAS

    Wednesday 21 June 2017

    Malaysian Tigers Kembali ‘Bernyawa’



    PELUANG skuad hoki lelaki negara melangkah ke peringkat suku akhir kempen Separuh Akhir Liga Hoki Dunia (WHL) yang sedang berlangsung di London, England kembali terbuka. 

    Kejayaan itu hadir selepas Malaysian Tigers berjaya merakam kemenangan pertama kejohanan dengan menewaskan seteru Asia, Korea Selatan 1-0 pada aksi ketiga Kumpulan A di Stadium Lee Valley awal pagi semalam.

    Ia sekali gus meletakkan skuad negara melonjak ke tangga ketiga Kumpulan A dan berpeluang ce­rah mara ke suku akhir dengan aksi peringkat kumpulan berbaki satu perlawanan menentang China. 

    Ketua jurulatih Malaysian Tigers, Stephen van Huizen ternyata gembira dengan kejayaan anak-anak buahnya selepas terdahulu tewas dua perlawanan berturut-turut, 2-5 kepada Argentina dan dikalahkan pasukan tuan rumah, England 7-3.

    “Semua pemain sedar perlawanan ini amat pen­ting untuk menentukan hala tuju kami. Kami akan tersingkir daripada suku akhir kalau kalah, sekali gus tidak layak ke Piala Dunia 2018. Saya memuji kesungguhan dipamerkan barisan pemain. Mereka menunjukkan semangat juang dan keinginan yang tinggi untuk memenangi perlawanan ini,” katanya.

    Pakar flick, Muhammad Razie Abd. Rahim muncul wira Malaysian Tigers apabila percubaannya menerusi pukulan sudut penalti pada minit ke-35 merupakan gol tunggal perlawanan. Jika mara ke suku akhir, skuad negara dilihat berpeluang cerah untuk meraih slot ke pentas Piala Dunia 2018 yang akan diadakan di Bhubaneswar, India penghujung tahun depan.

    Ini kerana kempen Separuh Akhir WHL di London itu merupakan pusingan kelayakan ke pentas berprestij dunia tersebut.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Malaysian Tigers Kembali ‘Bernyawa’ Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top