My Blog List

Translate

  • PANAS

    Monday 19 June 2017

    Tiada Apa Yang Boleh Diharap Pada DAP



    Sepanjang penggal kali ini, sudah kerap kesemua pemimpin DAP di seluruh negara yang berjaya memenangi kerusi Parlimen mahupun DUN, gagal melaksanakan tugas mereka selaku wakil rakyat. Bagi mereka, setelah mencapai kemenangan, tugas utama mereka adalah untuk menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional tanpa sedikitpun peduli akan masalah rakyat yang mereka wakili.

    Lebih memburukkan keadaan, setelah mereka berjaya memenangi sesuatu kerusi, kelibat mereka juga akan hilang sehinggalah tiba musim pilihan raya yang akan datang. Sudah banyak Parlimen mahupun DUN yang telah menerima kesan hasil daripada sikap tidak bertanggungjawab pemimpin-pemimpin DAP berkenaan.

    Malah, kerajaan DAP Pulau Pinang hari ini telah memberi isyarat paling teruk kepada rakyat. Sebaik memperolehi kuasa sejak 2008, hampir keseluruhan tanah di Pulau Pinang telah dijual kepada pihak asing seolah-olah kerajaan DAP Pulau Pinang begitu kemaruk mahu memperolehi wang segera hasil daripada penjualan tanah secara besar-besaran.

    Usah kata tanah, hal ehwal kebajikan rakyat juga terabai sejak kerajaan DAP Pulau Pinang berkuasa. Hal ini telah didedahkan oleh banyak pihak termasuk MCA yang menyelar sikap Lim Guan Eng yang terang-terangan mengabaikan kebajikan rakyat terutamanya kaum Melayu dan Cina. Dia seolah-olah memberikan keutamaan buat mereka yang menyokong DAP sahaja tanpa memperdulikan keperluan rakyat biasa.

    Tidak cukup dengan itu, banyak pendedahan di buat oleh pasukan gerak kerja MCA yang mendedahkan bahawa kesemua rakyat yang memilih calon DAP untuk mewakili mereka, gagal melaksanakan tanggungjawab mereka. Lebih memburukkan keadaan, wajah mereka juga langsung tidak kelihatan termasuklah Penasihat Agung DAP sendiri, Lim Kit Siang.

    Inilah cerminan sebenar apa yang sedang dilakukan oleh kesemua pemimpin DAP yang berjaya memperolehi kuasa. Mereka seolah-olah langsung tidak kisah akan keperluan rakyat. Sebaliknya, mereka lebih berminat dengan gaji yang diterima dan akan berterusan menghentam kerajaan walaupun apa yang mereka lakukan sebenarnya hanyalah fitnah semata-mata.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Tiada Apa Yang Boleh Diharap Pada DAP Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top