My Blog List

Translate

  • PANAS

    Thursday 29 June 2017

    Tahniah Atas Kecekapan Anda


    Ketika umat Islam di negara ini sedang menyambut perayaan Hari Raya Aidilfitri 25 Jun lalu, sebuah pesawat AirAsiaX yang dalam perjalanan dari Perth menuju ke Kuala Lumpur terpaksa berpatah balik apabila keadaan pesawat yang bergegar dan tidak mengizinkan perjalanan diteruskan.

    Pilot pesawat berkenaan telah membuat keputusan untuk berpatah balik dan meminta bahawa semua penumpang Airbus A330 seramai 359 orang bertenang. Pesawat yang mengalami masalah teknikal itu berjaya mendarat dengan selamat di Lapangan Terbang Perth jam 10 pagi 25 Jun lalu.

    Tindakan cekap dan professional juruterbang dalam mengendalikan situasi dan membuat keputusan dalam kritikal ini telah mendapat pujian banyak pihak terutama dari Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Liow Tiong Lai.

    Dalam satu kenyataan media yang dikeluarkan baru-baru ini, Datuk Seri Liow memuji sikap profesionalisme yang tinggi semua krew dalam mengendalikan penumpang dan memastikan keselamatan dan kesejahteraan penumpang..

    Beliau menzahirkan keyakinan bahawa warga Air Asia akan terus meletakkan keselamatan penumpang dan anak kapal mereka ditahap tertinggi memandangkan syarikat itu mempunyai rekod keselamatan yang baik sebelum ini. Beliau juga yakin faktor keselamatan akan menjadikan kekuatan untuk kemajuan syarikat berkenaan.

    Dalam pada itu, beliau turut meminta Ketua Pengarah Jabatan Penerbangan Awam dan pihak berkuasa berkaitan untuk menjalankan siasatan terhadap punca insiden teknikal tersebut. Ini penting supaya kejadian yang sama tidak lagi berulang pada masa hadapan dan pada masa yang sama, kepercayaan penumpang terhadap industri penerbangan negara tidak terhakis.


    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Tahniah Atas Kecekapan Anda Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top