My Blog List

Translate

  • PANAS

    Tuesday 20 June 2017

    Siapa Bakal Miliki Cristiano Ronaldo?



    Chelsea tidak mahu ketinggalan apabila mengumumkan mereka juga akan turut serta dalam perlumbaan untuk mendapatkan pemenang anugerah Ballon d’Or tahun lalu, Cristiano Ronaldo yang membuat keputusan meninggalkan Real Madrid. 

    Kapten Portugal itu yang kini bersama skuad kebangsaan dalam kempen Piala Konfederasi 2017 di Rusia mengejutkan dunia bola sepak selepas mendedahkan bahawa dia akan meninggalkan Sepanyol selepas dituduh melakukan penipuan berkaitan cukai.

    Perkembangan itu menyaksikan ramai yang percaya Ronaldo akan kembali semula ke kelab lamanya, Manchester United dan sekiranya urusan itu berjaya direalisasikan ia akan melibatkan perpindahan yang dianggarkan bernilai £175 juta (RM954.02 juta).

    Bagaimanapun, menurut laporan akhbar di London, pemilik Chelsea, Roman Abromovich dikatakan sudah bersedia untuk bersama-sama bersaing mendapatkan khidmat Ronaldo bagi memantapkan lagi skuad bimbingan Antonio Conte itu selain membuktikan bahawa The Blues sentiasa bersedia untuk membawa masuk pemain berprofil tinggi ke Stamford Bridge.

    Dalam pada itu, Ronaldo dikatakan sudah mengarahkan ejennya, Jorge Mendes untuk melakukan apa sahaja untuk memastikan dia meninggalkan Santiago Bernabeu musim depan kerana terlalu kecewa dengan tuduhan tersebut termasuk tidak mengendahkan rayuan daripada jurulatih Real, Zinedine Zidane supaya dia terus kekal.

    Selain Chelsea, Paris Saint-Germain dikatakan sudah menyiapkan dana £122 juta (RM665.09 juta) untuk memastikan Ronaldo menyarung jersi mereka selain menjanjikan gaji tahunan sebanyak £26 juta (RM141.74 juta) untuk pemain itu.

    Bagaimanapun, Ronaldo dilihat sudah bersedia untuk kembali ke Old Trafford apabila sebelum ini pernah mendedahkan bahawa tugasnya bersama United belum selesai, namun hubu­ngannya de­ngan pengendali United, Jose Mourinho pula dikatakan tidak begitu baik sejak kedua-dua mereka berada di Bernabeu sebelum ini.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Siapa Bakal Miliki Cristiano Ronaldo? Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top