My Blog List

Translate

  • PANAS

    Thursday 29 June 2017

    Usah Mudah Tertipu Dengan Berita Fitnah Barat




    Sejak akhir-akhir ini, begitu banyak berita berunsur fitnah diterbitkan oleh agensi berita asing terutamanya akhbar seperti The Wall Street Journal dan portal Sarawak Report. Penglibatan mereka dalam arus politik negara ini memang agak sukar difahami cuma ianya di bayangkan dengan penglibatan rakyat Malaysia yang memang berhajat mahu menjahanamkan kerajaan yang ada hari ini.

    Penyebaran berita palsu dan songsang ini tidak terhad kepada dua agensi berita berkenaan, malah penglibatan agensi berita dari Australia, Australia Broadcasting Corp yang kerap kali cuba menimbulkan persepsi negatif terhadap kerajaan juga memang cukup dikenali.

    Malangnya, ada pihak dalam negara yang begitu mudah ditipu dengan laporan-laporan palsu yang sengaja dicetuskan untuk menghuru harakan keadaan negara. Malah, laporan-laporan jahat ini juga turut digunakan secara meluas oleh pembangkang bagi tujuan meraih keuntungan politik semata-mata.

    Laporan-laporan sebegini disifatkan cukup jahat dan menjadi suara buat pembangkang yang diketahui memang mahu merosakkan imej dan kedudukan kerajaan yang ada pada hari ini. Mengulas akan hal ini, Ketua Penerangan UMNO, Tan Sri Annuar Musa mengingatkan rakyat Malaysia supaya tidak mudah terpengaruh dengan laporan-laporan palsu dari barat.

    Beliau berkata, sudah banyak bukti yang ditunjukkan hasil daripada penglibatan jahat media-media asing yang sememangnya mempunyai agenda tertentu untuk menjatuhkan sesebuah negara. Ujar beliau lagi, hari ini, kebanyakan akhbar-akhbar beridealogikan Zionis ini sudah bertapak di Malaysia dan hari ini, mereka menjadi antara penyampai berita fitnah yang di cipta di luar negara untuk menghuru harakan negara.

    Sambil memberi contoh portal seperti Malaysiakini, Malaysian Insider dan The Edge antara rangkaian media bersifat Yahudi yang mendapat sokongan daripada The Wall Street Journal, AFP, CNN dan BCC yang kesemuanya dikuasai oleh Rupert Murddoch dan George Soros.

    Oleh yang demikian, adalah perlu diingatkan kepada semua warga Malaysia supaya tidak begitu mudah terpengaruh dengan laporan-laporan berunsur jahat yang sengaja dicipta untuk merosakkan negara. Bayangkan, laporan-laporan jahat ini merebak dengan pantas dan lebih memburukkan keadaan, ada diantara rakyat Malaysia yang mempercayainya, apa yang akan berlaku terhadap Malaysia?

    Usah memperjudikan masa depan negara dengan mempercayai bulat-bulat laporan-laporan jahat seumpama ini. Hari ini, kemudahan teknologi maklumat berada dihujung jari di mana begitu banyak laporan yang mendedahkan hal sebenarnya boleh diakses oleh sesiapa sahaja. Terpulanglah kepada diri sendiri samada mahu mempercayai berita karut dari luar atau mencari sendiri kebenaran disebalik laporan-laporan jahat ini.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Usah Mudah Tertipu Dengan Berita Fitnah Barat Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top