My Blog List

Translate

  • PANAS

    Sunday 4 June 2017

    Ireland Dan Australia Sudah, Mungkinkah Malaysia Bakal Dapat PM Gay?




    Satu ketika dahulu, hubungan sejenis ini amat dikecam oleh masyarakat tanpa mengira apa jua anutan agama masing-masing. Bagi masyarakat umum, hubungan sejenis terutamanya gay adalah satu bentuk hubungan yang di luar tabie serta tidak mengikut lunas manusia yang normal.

    Di dalam Al Quran ada menceritakan bagaimana satu kaum telah dilaknat dan dihancurkan oleh Allah S.W.T  disebabkan kecenderungan seksual mereka di zaman Nabi Allah Luth Alaihissalam. Malah, menurut sejarah, kaum Pompeii turut di hancurkan oleh kuasa Allah dengan gunung berapi kerana mereka mengamalkan kehidupan seks bebas dan songsang.

    Leo Varadkar
    Namun, manusia tetap manusia, akal dan pemikiran mereka akan cepat lupa hanya disebabkan keseronokan duniawi. Sejak kebangkitan kemodenan manusia hari ini, hubungan songsang seperti lesbian, gay, biseksual dan transgender semakin menjadi-jadi. Di dunia hari ini termasuk Malaysia, pergerakan LGBT ini semakin hari semakin berkembang dan tidak lagi digerakkan secara sembunyi.

    Lihat sahaja bagaimana Australia begitu gembira menyambut perlantikan Martin Turnbull sebagai Perdana Menteri yang baru. Bagi pengikut fahaman katholik orthodoks dan penganut agama Islam, Turnbull dikenali sebagai seorang pengamal hubungan gay di mana beliau sendiri tidak pernah menafikan kecenderungan seksualnya.

    Terbaru, Ireland pula menyambut perlantikan Leo Varadkar sebagai Perdana Menteri baru negara berkenaan. Varadkar sebelum ini mengaku bahawa dirinya adalah seorang gay dan beliau cukup berbangga dengannya.

    Persoalannya sekarang, adakah wujud agenda untuk meletakkan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri yang diketahui kecenderungan seksualnya kearah gay? Adakah Malaysia bakal mengikut jejak langkah Australia dan Ireland dengan meletakkan seorang Perdana Menteri dari golongan terkutuk ini sekiranya Pakatan Harapan meraih kuasa kelak?

    Harus diingat bahawa Malaysia merupakan sebuah negara Islam yang sama sekali mengutuk keras sebarang kecenderungan kearah LGBT. Benar negara semakin hari semakin menuju negara maju, namun ianya bukan tiket untuk membenarkan LGBT di benarkan di Malaysia seperti mana yang dilakukan oleh beberapa buah negara termasuk Indonesia.

    LGBT masih kekal dilabelkan sebagai satu pergerakan dan fahaman yang langsung tidak boleh diterima masyarakat di negara ini. Justeru, untuk mengekalkan Anwar sebagai calon Perdana Menteri dari Pakatan Harapan, wajar ditolak mentah-mentah kerana kecenderungannya yang bakal merosakkan agama, bangsa dan negara.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Ireland Dan Australia Sudah, Mungkinkah Malaysia Bakal Dapat PM Gay? Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top