My Blog List

Translate

  • PANAS

    Thursday 24 November 2016

    Pelajar Ditetak Pedang Samurai



    Angkara dendam lama, seorang pelajar sebuah kolej kemahiran di Selising, Pasir Puteh cedera parah akibat ditetak de­ngan pedang samurai oleh sekumpulan tiga lelaki di Kampung Panggong di sini kelmarin. 

    Dalam kejadian pada pukul 2.30 petang itu, mangsa­ berusia 18 tahun cedera parah pada kedua-dua tangan dan patah siku kiri akibat tetakan terbabit. Menurut Ketua Polis Kelantan, Datuk Ab. Rahman Ismail berkata, sebelum kejadian, mangsa­ dikatakan baru keluar dari rumahnya bersama seorang rakan dengan menunggang sebuah motosikal dan mereka dipercayai hendak ke bandar Pasir Puteh. 

    Katanya, tidak lama kemudian, ketika dalam perjalanan, mangsa dan rakannya ternampak tiga lelaki yang menunggang motosikal berhenti di hadapan dengan salah seorang daripada mereka sedang memegang sebilah pedang samurai.

    “Rakan mangsa memintanya yang menunggang motosikal berpatah balik, namun pelajar terbabit enggan berbuat demikian sehingga menyebabkan rakannya turun daripada motosikal dan melarikan diri.

    “Mangsa yang meneruskan perjalanan kemudian ditahan oleh tiga lelaki terbabit dan terus diserang dengan menggunakan pedang samurai sebelum mereka melarikan diri setelah melihat mangsa berlumuran darah,” katanya kepada pemberita di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kelantan di sini semalam.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Pelajar Ditetak Pedang Samurai Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top