My Blog List

Translate

  • PANAS

    Wednesday 30 November 2016

    Siapa Kata PAU 2016 Tidak Mendapat Sambutan


    Dikalangan pembangkang terutamanya parti serpihan UMNO, Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Perhimpunan Agung UMNO yang mula berlangsung semalam sehingga 3 Disember ini dikatakan tidak mendapat sambutan seperti tahun-tahun sebelumnya. Dakwaan mereka ini berdasarkan kepada beberapa keping gambar hari pertama persidangan berkenaan.

    Dapat difahami bahawa dakwaan mereka ini sebenarnya adalah untuk memberikan gambaran buruk buat UMNO pada persidangan kali ini. Hakikat sebenar yang gagal mereka tunjuk dan akui, kehadiran hampir 6 ribu orang perwakilan dan hadirin telah menidakkan dakwaan sebelum ini yang mendakwa PAU 2016 tidak mendapat sambutan.

    Jika tidak mendapat sambutan seperti di jangka, mana mungkin kesemua dewan yang digunakan oleh perwakilan UMNO kali ini dipenuhi oleh ahli-ahli UMNO yang cukup tegar menyokong parti? Jika tiada sambutan, bagaimana lebih 300 gerai dibuka untuk para peniaga mencari rezeki sempena PAU 2016?

    Akuilah bahawa UMNO yang cukup kuat ditentang oleh pembangkang hari ini, masih kekal mendapat sambutan dan sokongan 3.6 juta ahli. Akuilah bahawa UMNO masih kekal relevan di hati rakyat dan masih mampu menjadi pemangkin dan pembela kaum Melayu di negara ini.

    Walaupun UMNO begitu hebat di tentang, UMNO masih mampu membuktikan kepada semua pihak bahawa parti ini masih menerima sambutan dan masih mendapat sokongan dikalangan ahli. Kesetian ahli kepada Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd Najib sememangnya tidak dapat disangkal lagi.

    Semakin ditentang, semakin dihasut dan semakin difitnah, solidariti dan ahli UMNO masih kekal di landasan yang betul. Masih mahu mendakwa dan memfitnah UMNO semakin disisihkan oleh ahlinya? Lebih baik fikirkan semula dakwaan dan fitnah ini.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Siapa Kata PAU 2016 Tidak Mendapat Sambutan Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top