My Blog List

Translate

  • PANAS

    Tuesday 30 January 2018

    Apa Sudah Jadi LTdL?



    BUKAN 10 tetapi hanya lapan peringkat perlumbaan Le Tour de Langkawi (LTdL) 2018 diluluskan oleh Kesatuan Berbasikal Antarabangsa (UCI). Menerusi carian di laman web rasmi UCI, perlumbaan berstatus 2HC itu berlangsung dari 18 hingga 25 Mac, bukan bermula 16 Mac seperti yang dilancarkan minggu lalu.  

    “Benar, hanya lapan peringkat dibenarkan UCI bagi edisi 2018. Difahamkan UCI mengambil kira pelbagai aspek seperti jadual perlumbaan pasukan selain perubahan saat akhir tarikh LTdL 2018 dengan peringkat awal dijadualkan berlangsung 3 hingga 10 Mac,” menurut sumber.

    Laluan LTdL 2018 dilancarkan Jumaat lalu oleh Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin Abu Bakar membabitkan peruntukan sebanyak RM12 juta kepada penganjur Ciclista Sports Sdn Bhd dengan 10 peringkat perlumbaan.

    Perlumbaan sejauh 1,537.2 kilometer itu bermula di Kangar menyusuri pantai barat dan timur Semenanjung sebelum berakhir di Kuala Lumpur. Edisi tahun lalu turut membabitkan lapan peringkat perlumbaan dengan kali terakhir LTdL menghadirkan cabaran 10 peringkat adalah pada edisi 2014.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Apa Sudah Jadi LTdL? Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top