My Blog List

Translate

  • PANAS

    Sunday 28 January 2018

    Sanchez Matangkan Aksi United



    Pengurus Manchester United, Jose Mourinho memuji impak yang dibawa oleh penyerang baharu mereka, Alexis Sanchez sambil menyifatkan kehadiran bekas perancang Arsenal itu semakin mematangkan skuad The Red Devils. 

    Ini kerana pada debut pertamanya, Sanchez berjaya membantu United meraih kemenangan 4-0 sewaktu berdepan Yeovil pada aksi pusingan keempat Piala FA awal pagi semalam. “Semua orang sangat gembira apabila Sanchez sah menyertai United. Sudah tentu kehadirannya di sini telah menajamkan jentera serangan United.

    Persoalan yang sering berlegar di fikiran para penyokong sekarang ini ialah siapa yang akan dikeluarkan selepas penghijrahan Sanchez dan posisi mana yang terbaik untuk pemain berkenaan di Old Trafford?

    “Saya berharap para penyokong tidak bimbang kerana kami sudah memikirkan perkara ini sebelum Sanchez tiba. Apa yang pasti, saya sudah lega dan gembira kerana dapat mewujudkan sekumpulan penye­rang terbaik dunia,” katanya.

    Pada aksi berlangsung di Huish Park itu, pemain berusia 29 tahun itu telah membuka peluang kepada penyerang, Marcus Rashford untuk meledakkan gol pertama pada minit ke-41 sebelum dia sekali lagi mengetuai jentera serangan United untuk menjaringkan gol kedua yang hadir menerusi pemain tengah, Ander Herrera pada minit ke-61.

    Dua gol lagi dijaringkan oleh Jesse Lingard pada minit ke-89 serta Romelu Lukaku selang seminit kemudian. “Saya memilih Sanchez untuk menge­tuai jentera serangan United berbanding Lukaku. Ini kerana Sanchez memerlukan lebih masa untuk menyesuaikan diri di atas padang selepas digugurkan dalam tiga perlawanan terakhir ketika masih bersama Arsenal.

    “Saya fikir Sanchez memerlukan 60 hingga 70 minit untuk mendapatkan rentak permainan semula dan dia berjaya melakukannya dengan cemerlang,” tambah Mourinho.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Sanchez Matangkan Aksi United Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top