My Blog List

Translate

  • PANAS

    Thursday 25 January 2018

    Datuk Seri Direman Bantu Siasatan Kes Projek Terowong Dasar Laut Pulau Pinang



    Seorang pengerusi syarikat perunding kejuruteraan bergelar Datuk Seri direman lima hari bagi membantu siasatan kes projek terowong dasar laut dan tiga lebuh raya di Pulau Pinang. 

    Perintah reman bermula hari ini hingga 29 Januari dikeluarkan Majistret Fatina Amyra Abd. Jalil di Mahkamah Majistret Putrajaya di sini, sebentar tadi. Lelaki berusia 62 tahun itu disyaki terbabit terbabit dalam penyediaan dokumen tuntutan palsu bagi kajian kebolehlaksanaan projek itu lebih RM305 juta yang dikemukakan kepada kerajaan Pulau Pinang.

    Lelaki tersebut ditahan sejurus hadir di Ibu Pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Putrajaya pada pukul 2.44 petang, semalam.

    Difahamkan, firma kejuruteraan diketuai lelaki tersebut yang beroperasi di Kuala Lumpur sebelum ini dikatakan pernah terbabit dalam pelbagai projek mega termasuk pembinaan sebuah jambatan di Pulau Pinang, terminal bas di ibu negara dan naik taraf sebuah lapangan terbang negeri.

    Penahanan Datuk Seri terbabit menjadikan seramai empat individu sudah ditahan SPRM setakat ini bagi membantu siasatan berhubung kajian yang menelan kos lebih RM305 juta itu.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Datuk Seri Direman Bantu Siasatan Kes Projek Terowong Dasar Laut Pulau Pinang Rating: 5 Reviewed By: JMK
    Scroll to Top